اپل سفارش ۷۲ تا ۷۸ میلیون دستگاه آیفون را برای عرضه در پاییز سال جاری صادر کرده است

دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۷
مطالعه 3 دقیقه
با وجود کاهش رشد فروش آیفون در سه ماهه‌ی اول سال جاری میلادی و پیش‌بینی تحلیل‌گران مبنی بر ادامه‌ی این روند، گزارشی منتشر شده که نشان از سفارش ۷۲ تا ۷۸ میلیون دستگاه آیفون ۷ برای سال جاری میلادی دارد که بسیار بالاتر از پیش‌بینی تحلیل‌گران است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

گزارش جدید منتشر شده توسط Economic Daily News اطلاعاتی را در خصوص میزان سفارش آیفون ۷ توسط اپل داده که نشان از وزش‌های باد‌های امیدوار کننده در کاپرتینو دارد. براساس اطلاعات ارائه شده، اپل سفارش تولید ۷۲ تا ۷۸ میلیون دستگاه آیفون را برای سال جاری میلادی صادر کرده که بالاتر از رقم پیشنهادی توسط تحلیل‌گران است.

رسیدن به آمار فروش ۷۲ تا ۷۸ میلیون دستگاهی برای آیفون طی یک فصل فروش پس از عرضه در سال‌های اخیر را باید رکوردی برای این کمپانی خواند. با وجود پیش‌بینی‌های منفی در کنار کاهش رشد فروش آیفون در سه ماهه‌ی اول سال جاری میلادی، سفارش این حجم از آیفون برای عرضه به بازار در سال جاری میلادی نشان از این دارد که اپل برای رکوردشکنی دوباره در پاییز سال جاری میلادی امیدوار است. پس از انتشار گزارش مورد نظر، ارزش سهام کمپانی‌هایی که در چرخه‌ی تولید محصولات اپل فعالیت می‌کنند با افزایش روبرو شد. برای مثال می‌توان به افزایش سهام پگاترون اشاره کرد که با افزایشی ۱۰ درصدی همراه شده است. بسیاری از تحلیل‌گران در گمانه‌های خود آمار عرضه‌ی ۶۵ میلیون دستگاه آیفون ۷ را در سه ماهه‌ی منتهی به سال نوی میلادی برای اپل پیش‌بینی کرده بودند.

فاکس‌کان را باید همچنان اصلی‌‌ترین تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند آیفون ۷ خواند که پگاترون نیز همچون همیشه این کمپانی را یاری می‌دهد. در کنار مونتاژ آیفون‌های جدید اپل، انتظار می‌رود این دو کمپانی در فرآیند توسعه‌ی ماژول دوربین مجهز به لنز دوگانه نیز اپل را یاری کنند. در هفته‌ها و ماه‌های اخیر به شدت شاهد انتشار اخبار و شایعاتی در خصوص آیفون ۷ اپل هستیم که به گمانه‌زنی در خصوص قابلیت‌ها و ظاهر این گوشی هوشمند می‌پردازد. تصاویر منتسب به آیفون ۷ که تاکنون فاش شده، تغییرات بنیادی را در ظاهر آیفون ۷ نشان نمی‌دهد؛ هرچند شیارهای آنتن در بدنه و همچنین افزایش محل قرارگیری بلندگوها به چهار عدد، مواردی است که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد. ضمنا نسخه‌ای از آیفون ۷ پلاس نیز براساس شایعات به همراه ماژول دوربین مجهز به دولنز راهی بازار خواهد شد. همچنین باید به احتمال حذف درگاه جک هدفون ۳.۵ میلی متری نیز اشاره کرد.

با وجود عدم تغییر بنیادی در ظاهر آیفون ۷، مشخصات فنی این گوشی هوشمند دستخوش تغییرات بسیاری خواهد شد که از جمله‌ی آن می‌توان به تراشه‌ی A10، حافظه‌ی رم ۳ گیگابایتی و اضافه شدن حافظه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی به نسخه‌های قابل عرضه‌ی آیفون اشاره کرد. شایعاتی نیز در مورد مقاومت آیفون ۷ در برابر نفوذ آب و گرد و غبار منتشر شده که باید دید آیا این موضوع رنگ واقعیت به خود خواهد گرفت یا خیر؟

نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا اپل قادر است دوباره در پاییز سال جاری، رکورد سال گذشته از نظر فروش آیفون را جابجا کند یا خیر؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات