میزان کرش تلفن‌های اندرویدی در حدود دو برابر آیفون است

جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱
مطالعه 3 دقیقه
به تازگی شرکتی موسوم به Blancco یک گزارش آماری در خصوص میزان کرش و مشکلات نرم‌افزاری تلفن‌های هوشمند مبتنی بر iOS و اندروید منتشر کرده است. برای اطلاع از جزئیات این گزارش، همراه زومیت باشید.
تبلیغات

 فراتر از اولویت‌ها و نظرات شخصی در خصوص ظاهر سیستم‌های عامل یا ذهنیت‌های متفاوت در مورد قابل اطمینان بودن یک برند، عواملی که در حقیقت دستگاه‌های اندرویدی و آیفون‌ را در چشم بسیاری از افراد متمایز می‌کند، امنیت، ثبات نرم‌افزاری و در نهایت برچسب قیمتی است. اما اجازه دهید برای لحظاتی این موارد را کنار بگذاریم.

متاسفانه، برای پی بردن به اینکه کدام پلتفرم مشکلات نرم‌افزاری و باگ کمتری دارد، و کدام تلفن بالاترین نرخ کرش را دارد، هیچ روش علمی و قابل اتکایی، به ویژه برای مورد دوم وجود ندارد. هر چند به‌نظر می‌رسد شرکت بلانکو  که در زمینه‌ی ارائه خدمات پاکسازی امن اطلاعات و تشخیص مشکلات نرم‌افزاری تلفن‌های همراه در حال فعالیت است، در نظر دارد تا در این زمینه گزارشاتی را در هر سه ماهه از سال ارائه دهد.

crash comparison

در حال حاضر گزارش سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ منتشر شده است و جای تعجب نیست که در این گزارش از اندروید به عنوان سیستم‌عاملی با بیشترین میزان کرش یاد شده است. حدود ۴۴ درصد از تلفن‌های هوشمند مجهز به سیستم‌عامل گوگل درآزمایشات بلانکو با شکست مواجه شده‌اند؛ لازم به ذکر است که این عدد نزدیک به دو برابر آمار ۲۵ درصدی پلتفرم رقیب در این رابطه است.

تقریبا از بین ۵۰ درصد از تلفن‌های اندرویدی که در طول مدت سه ماهه‌ی این آزمایش دچار مشکل شده‌اند، ۷ درصد گلکسی اس ۶، ۶ درصد گلکسی اس ۵ و ۶ درصد دیگر تلفن K3 نوت لنوو بوده است.

crash comparison

واضح است که بالا بودن میزان کرش تلفن‌های اس ۶ و اس ۵ صرفا به دلیل نیست که دستگاه‌های یاد شده مشکلات نرم‌افزاری بسیار حادی دارند؛ بلکه باید میزان تقاضای بسیار بالای موجود برای این تلفن‌ها در بین کاربران را نیز در نظر گرفت. اما این مورد در مورد تلفن‌های K3 و موتو جی نسل سوم صادق نیست؛ بنابراین منطقی است که از خرید این دو مدل خاص صرف‌نظر کنید.

لازم به ذکر است از بین مشکلات نرم‌افزاری و مشکلاتی که باعث بروز کرش در دستگاه‌های اندرویدی و iOS شده است می‌توان به مشکلات نرم‌افزاری دوربین که عامل بروز بیشترین تعداد کرش در دنیا بوده، مشکلات صفحات لمسی، شارژ باتری، میکروفون، ناپایداری تلفن‌های دوسیم‌کارته، اشاره کرد.

نظر شما در خصوص این گزارش آماری چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات