تحلیلگران معتقدند: آیفون 7 گوشی جذابی نیست

دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مینگ‌ چی‌ کو، تحلیلگر KGI، تا‌کنون تحلیل‌های متفاوتی در رابطه با اپل و آیفون 7 ارائه کرده است. در تحلیل جدید او عنوان شده که فروش آیفون اپل در سال ۲۰۱۶ با کاهش همراه خواهد بود و دلیل آن را وجود نداشتن نکات جذاب برای فروش آیفون 7 دانسته است. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

مینگ چی کو که معمولا محصولات آینده اپل را تحلیل و پیش بینی می‌کند، ظاهرا این بار معتقد است که آیفون ۷، گوشی جذابی نیست. کمپانی اپل گوشی آیفون 7 را در ماه سپتامبر ۲۰۱۶ (شهریور ۹۵) معرفی خواهد کرد، اما این تحلیلگر اعتقاد دارد که این گوشی قدرت تغییر شرایط را نخواهد داشت. در آخرین گزارش‌، او عنوان کرده که کمپانی اپل در سال ۲۰۱۶ با کاهش فروش آیفون، مواجه خواهد شد. دلایل این کاهش فروش، فروش ضعیف گوشی اپل آیفون SE و عدم وجود نکات جذاب برای فروش در آیفون 7، عنوان شده است.

معمولا گوشی‌های سری S اپل تغییر زیادی نسبت به نسخه‌ی قبلی ندارند، اما شماره بعد معمولا علاوه بر تغییرات سخت افزاری با تغییرات ساختاری و طراحی نیز همراه می‌شود. با توجه به اینکه با وجود گوشی‌ آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس، انتظار می‌رود که طراحی گوشی بعدی اپل بر پایه استفاده از شیشه در طراحی باشد. مینگ چی کو اعتقاد دارد که تغییرات آیفون 7، نمی‌تواند مشتریان را به خرید ترغیب کند و کاهش فروش آیفون در سال ۲۰۱۶ را پیش‌بینی کرده است.

مینگ چی کو اعلام کرده که در بهترین حالت، اپل ۲۰۵ میلیون گوشی خواهد فروخت که به این ترتیب با کاهش فروش ۱۲ درصدی همراه می‌شود. در بد‌ترین حالت، فروش ۱۹۰ میلیونی، باعث کاهش فروش ۱۸ درصدی آیفون می‌شود و فروشی کمتر از رقم ۱۹۳ میلیونی سال ۲۰۱۴ را رقم خواهد زد. در هر صورت، در بین ۵ شرکت برتر در فروش گوشی در سال ۲۰۱۶، اپل تنها کمپانی با کاهش فروش خواهد بود.

فروش 2016

اپل به تازگی آیفون SE را به عنوان یک گوشی قدرتمند ۴ اینچی با طراحی شبیه آیفون 5 اس، به بازار عرضه کرده است. اما بر اساس نظرات منتقدان، این گوشی در سال ۲۰۱۶ تنها فروش ۱۸ میلیونی را تجربه خواهد کرد که کمتر از یک دهم فروش کلی آیفون در سال ۲۰۱۶ خواهد بود.

دلیل اینکه تحلیل‌های مینگ چی کو، بسیار معتبر هستند، دقت تحلیل‌های قبلی او در رابطه با کمپانی اپل است. با توجه به اینکه زمان باقی‌مانده تا معرفی آیفون 7 ،حدود ۶ ماه است و مدت زیادی تا پایان سال باقی مانده، ممکن است تحلیل‌ مینگ چی کو در رابطه با فروش آیفون در سال ۲۰۱۶، درست نباشد.

در هر صورت شرایط مساعد نیست و با توجه به جدول بالا، فروش اپل و سامسونگ در سال‌های آینده با خطر جدی مواجه خواهند شد.

نظر شما در رابطه با این تحلیل چیست؟ آیا اپل با کاهش فروش آیفون روبرو خواهد شد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات