درآمد توسعه دهندگان اپلیکیشن ویندوزفون دو برابر همتایان اندرویدی‌ است

یک‌شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
آیا می‌دانستید توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های ویندوزفون، دو برابر درآمد بیشتری نسبت به سایرین دارند؟ شاید با توجه به سهم کمتر ویندوزفون در بازار،‌ این موضوع در نگاه اول عجیب باشد ولی بر اساس گزارش InMobi از بیش از ۱۰۰۰ توسعه دهنده اپلیکیشن،‌ نکات جالبی به دست آمده است که در ادامه به آنها می‌پردازیم.
تبلیغات

 بر اساس گزارش جدید منتشر شده، به طور متوسط، توسعه‌دهندگان ویندوزفونی در هر ماه دو برابر بیشتر از برنامه نویسان اندرویدی درآمد دارند. جالب‌تر اینجاست که ویندوز فونی‌ها از این نظر از برنامه نویسان iOS نیز ۵۰ درصد رشد و درآمد بیشتری دارند. 

با این وجود، ۸۶ درصد برنامه نویسان و توسعه دهندگان اندروید را به عنوان پلتفرم مقصد انتخاب می‌کنند، ۵۶ درصد iOS را برگزیده‌اند و تنها ۲۱ درصد از آن‌ها برنامه‌هایشان را برای ویندوزفون می‌نویسند. سهم ویندوزفونی‌ها از درآمد اپلیکیشن‌هایشان در هر ماه به طور میانگین ۱۱,۴۰۰ دلار است در حالی که این رقم در اندروید ۴۹۰۰ دلار و در اکوسیستم اپل، ۸۱۰۰ دلار است. 

اگر بخواهیم نگاه ریزبینانه‌تری داشته باشیم، ۴۹ درصد از توسعه دهندگان ویندوزفوون ماهانه بیشتر از ۱۰,۰۰۰ دلار درآمد دارند، در حالی که ۴۵ درصد از توسعه دهندگان اندروید و ۵۳ درصد از برنامه نویسان iOS به این میزان درآمد می‌رسند. 

اما سوال اینجاست، چطور در پلتفرمی با وضعیت فعلی،‌ چنین درآمدهایی حاصل می‌شود؟ InMobi به این سوال این گونه پاسخ می‌دهد: رقابت کمتر و در نتیجه دیده شدن و پیدا شدن بهتر اپلیکیشن‌ها برای کاربران! 

از آنجا که تعداد کاربران ویندوزفون کمتر است،‌ فروشگاه برنامه مایکروسافت نیز همچون همتایان اندروید و iOS خود مملو و شلوغ نشده است. از این رو پیدا کردن اپلیکیشن‌ها بسیار ساده‌تر و همچنین رقابت آن‌ها نیز بسیار کمتر است. به همین خاطر توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های ویندوزفونی می‌توانند از درآمد بیشتر خود لذت ببرند.

در نهایت، بیشتر  ویندوزفونی‌ها نسبت به آینده برنامه‌های خود امید دارند. ۲۸ درصد از آن‌ها امیدوارند که آینده آن‌ها طی سه سال آینده رشد خواهد داشت و ۱۶ درصد از آن‌ها نیز نسبت به این موضوع چندان امیدوار نیستند. ۷۵ درصد از برنامه نویسان اندرویدی نیز نسبت به رشد خود در این بازه زمانی امیدوار هستند و ۱۹ درصد آن‌ها احساس می‌کنند که با افول روبرو خواهد شد. ۶۱ درصد از افرادی که برای iOS می‌نویسند نیز نسبت به رشد برنامه‌هایشان امیدوار هستند و ۲۵ درصد از آن‌ها نیز به این قضیه امیدی ندارند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات