احتمال دارد اپل از رزولوشن ۱۷۰۴ در ۹۶۰ برای صفحه‌نمایش 4.7 اینچی آیفون 6 استفاده نماید

پنج‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳
مطالعه 3 دقیقه
9to5mac معتقد است که اپل در آیفون 6 رزولوشن صفحه‌نمایش را افزایش خواهد داد و از میزان 1136 در 640 موجود در آیفون 5s به رقم 1704 در 960 جهش خواهد کرد. با فرض نزدیک به یقین 4.7 اینچی بودن صفحه‌نمایش مدل اولیه‌ی آیفون 6، این رزولوشن به نسبت تصویر 16:9 سابق و چگالی پیکسل 416ppi منجر خواهد شد. این در حالی است که رزولوشن مذکور در یک مدل 5.5 اینچی از آیفون 6 چگالی پیکسل 356ppi را بدست خواهد داد.
تبلیغات

 با جدی شدن مساله‌ی حرکت اپل به سوی صفحه‌نمایش بزرگتر، بحث‌های بی‌پایانی بر سر رزولوشن صفحه‌نمایش به‌کار گرفته شده توسط اپل و نیز کلیه‌ی تاثیرات احتمالی این تصمیم بر فعالیت اپلیکیشن‌ها و توسعه‌دهندگان در گرفت. برخی گمانه‌زنی‌ها از این حکایت داشت که ممکن است اپل با بکارگیری همان رزولوشن سابق موجود در آیفون 5s، کمترین زحمت را برای توسعه‌دهندگان ایجاد کند. در هر صورت عمل به چنین فرضیه‌ای منجر به کاهش قابل توجه چگالی پیکسل صفحه‌نمایش دستگاه خواهد شد که از ضوابط موسوم به «رتینا»ی خود اپل نیز عدول خواهد کرد.

در نقطه‌ی مقابل اپل می‌تواند با افزایش رزولوشن، نسبت به حفظ یا افزایش چگالی پیکسل سابق اقدام کند که البته این راهبرد نیز نیازمند اقداماتی از سوی توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها برای سازگار نمودن برنامه‌های خود با دستگاه‌های جدید آیفون 6 خواهد بود. یکی از تحلیلگران KGI Securities به نام مینگ-چی کو ماه پیش پیشنهاد کرد که اپل در آیفون 6 همان چگالی پیکسل 326ppi را حفظ خواهد کرد که دستیابی به این منظور با اعمال رزولوشن 1334 در 750 بر روی یک صفحه‌نمایش 4.7 اینچی ممکن خواهد بود.

اما بر اساس گفته‌های 9to5mac، احتمال می‌رود اپل به رزولوشن بالاتر از مقادیر مذکور روی آورده که تعداد پیکسل‌های پایه‌ی موجود در آیفون اولیه را از طول و عرض «سه برابر» خواهد کرد. این سه‌برابر نمودن بر این اساس خواهد بود که اپل رزولوشن 568 در 320 را سه برابر نموده و به میزانی گسترش دهد که به تفکیک‌پذیری 1704 در 960 دست یابیم. اپل با استفاده از این شیوه، ضمن حفظ عنوان رتینا در چگالی پیکسل 416ppi قادر خواهد بود نسبت تصویر 16:9 موجود در آیفون 5/5s/5c را حفظ نماید.

چنین مساله‌ای بدین معنا خواهد بود که اپل احتمالا رزولوشن پایه‌ (568 در 320) آیفون را در هر دو جهت سه برابر (3x) خواهد کرد که منتهی به افزایش 150 درصدی، نسبت به حالت دوبرابری (2x) موجود بر روی آیفون 5s که تفکیک‌پذیری 1136 در 640 را ایجاد نموده خواهد شد. البته اپل بطور قطع تکنولوژی‌های متعددی را در خصوص نمایشگر آیفون بعدی مورد آزمایش و بررسی قرار می‌دهد که در نتیجه‌ی آن ممکن است این کمپانی قواعد دیگری را برای صفحه‌نمایش آیفون 2014 خود به کار گیرد.

پیش‌تر نیز گفته شده بود که اپل در حال آزمایش و بررسی رزولوشن 1704 در 960 است و با توجه به این مساله که در حال حاضر خصوصیات طراحی آیفون 6 بطور قطع تکمیل و از مراحل آزمایشی خارج شده، مشخص نیست که اپل تصمیم به انتخاب و پیشروی با همین تفکیک‌پذیری گرفته باشد. احتمال می‌رود اپل در حال آماده شدن برای معرفی آیفون 6 با صفحه‌نمایش 4.7 اینچی و پردازنده‌ی قدرتمند A8 باشد که تکنولوژی‌های بهبود یافته‌ی دوربین در آن محسوس خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات