دوربین آیفون 6 احتمالا به لرزش‌گیر الکتریکی و سنسور بزرگ‌تر مجهز می‌شود

چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
برخی از تلفن‌های هوشمند امروزی از جمله محصولات رده بالای سری لومیا نوکیا، LG G2 و نکسوس ۵ به لرزش گیر اپتیکال مجهز شده‌اند که موجب کاهش تاثیر لرزش دست در تصویر برداری و همچنین افزایش بازده عکاسی در نور کم می‌شود. حال گزارش شده که آیفون بعدی از لرزش گیر الکتریکی خاصی بهره خواهد برد که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم.
تبلیغات

تحلیل گر چینی موسسه ESM-China در شبکه میکروبلاگینگ چینی Weibo پستی را منتشر نموده و در آن گفته است که اپل قصد دارد تا سیستم لرزش‌گیر خاصی را در آیفون ۶ قرار دهد که بهتر از لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) عمل می‌کند. براساس این گزارش، اپل نام این سیستم را لرزش گیر الکتریکی (EIS) گذاشته است.

ظاهرا اپل قصد دارد سایز سنسور را باز هم بزر‌گ‌تر کند تا ابعاد پیکسل‌ها در دوربین آیفون بعدی به 1.75 میکرومتر برسد، سایز پیکسل‌ها در سنسور آیفون 5s برابر ۱.۵ میکرومتر است.

مهم‌ترین دلیلی که کمپانی‌ها لرزش‌گیر اپتیکال را به ماژول دوربین اضافه نمی‌کنند، فضای زیادی است که قطعه مربوط به آن اشغال می‌کند. احتمالا اپل نیز از آنجایی که قصد دارد، ضخامت آیفون بعدی را باز هم کاهش دهد، مجبور به یافتن راه‌حل تازه‌ای برای کاهش تاثیر لرزش دست بر روی تصویری برداری است. در واقع EIS نوعی لرزش‌گیر نرم‌افزاری است که با بکارگیری الگورتیم‌های پیچیده، تاثیر منفی لرزش دست را از تصاویر ضبط شده کاهش می‌دهد. در حال حاضر دیگر کمپانی‌ها نیز از الگوریتم مشابه بهره می‌برند و این سیستم لرزش گیر را Image Stabilization می‌نامند. از جمله تلفن‌های هوشمندی که در حال حاضر از IS پشتیبانی می‌کنند می‌توان به اکسپریا Z2 یا گلکسی اس ۵ اشاره کرد. با این حال باید منتظر ماند و دید آیا سیستم نرم‌افزاری EIS اپل به خوبی لرزش‌گیرهای اپتیکال عمل خواهد کرد یا خیر. اما شاید موضوع با اهمیت درباره دوربین آیفون بعدی، مربوط به افزایش سایز سنسور و متقابلا سایز پیکسل‌ها باشد. سنسور بزرگ‌تر به معنی جذب نور بیشتر و بازده بهتر در تصویر برداری در نور کم است.

این‌ها شایعات جدیدی هستند که در باره آیفون 6 اپل مطرح می‌شوند، شایعاتی که با توجه به عقبه اپل به نظر واقعی می رسند. چرا که این کمپانی معمولا در هر نسخه جدید از آیفون تلاش نموده تا کیفیت دوربین را ارتقاء دهد.

گفته می‌شود آیفون ۶ در تابستان امسال و با صفحه نمایش ۴.۷ اینچ و ۵.۵ اینچ راهی بازار می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات