تلفن A888S پنتک به تراشه‌ی S805 و صفحه‌نمایش QHD مجهز شده است

پنج‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی پنتک یکی از کمپانی‌های کره‌ای است که بر خلاف ال‌جی و سامسونگ، بازار محصولات خود را بیشتر به کره‌ی جنوبی محدود کرده است. گوشی‌هایی که در کنار سخت‌افزار بسیار عالی، امکانات جدیدی مثل حسگر اثر انگشت هم دارند. اخیراً تراشه‌ی S801 کوآلکام در پرچم‌دارانی مثل گلکسی اس 5 و اچ‌تی‌سی وان M8 به کار رفته و با توان بالای آن آشنا هستیم. گوشی جدید پنتک طبق تصاویر لو رفته، از تراشه‌ی قوی‌تری به نام S805 استفاده می‌کند که در ادامه با سخت‌افزار جالب آن بیشتر آشنا می‌شویم.
تبلیغات

کمپانی‌های کوچک‌تری مثل پنتک و البته برخی کمپانی‌های چینی، به تراشه‌های رده اولی که هنوز بزرگان دنیای گوشی در محصولات خود به کار نگرفته‌اند، توجه خاصی دارد. محصولی از پنتک با شماره مدل IM-A888S از تراشه‌ی Snapdragon 805 استفاده می‌کند که در آن از هسته‌های جدید Krait 450 و پردازنده‌ی گرافیکی نسل بعدی کوآلکام به نام Adreno 420 استفاده شده است.

مقاله مرتبط:

  • احتمالا Vega Iron 2 از پنتک، اولین تلفن‌هوشمند عرضه شده به‌همراه اسنپ‌دراگون 805 خواهد بود

صفحه‌نمایش آن هم رزولوشن فوق‌العاده بالای 2560 در 1440 دارد. 3 گیگابایت حافظه‌ی رم هم به این مجموعه اضافه می‌شود و در نهایت امتیازی که بنچ‌مارک انتوتو به آن داده، 36970 است. البته امتیاز داده شده پایین به نظر می‌رسد و با توجه به اینکه این محصول در مراحل اولیه‌ی آزمایش است و نرم‌افزار آن هنوز نهایی نشده، طبیعی است. نکته‌ی دیگر رزولوشن بسیار بالای آن است.

pantech a880s
pantech a880s

قبلاً تصور می‌شد که اولین گوشی پنتک که به S805 مجهز می‌شود، جانشین Vega Iron است؛ ولیکن به نظر می‌رسد که محصولی با مدل IM-A888S که جانشین مدل A880S است که LTE-A هم پشتیبانی می‌کرد، اولین محصول خواهد بود. توضیح اینکه LTE-A سریع‌تر از نسل چهارم ارتباط مخابراتی یا LTE است و هنوز چندان متداول نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات