آیا ZTE Apollo اولین گوشی هوشمند اندرویدی 64bit خواهد بود؟

چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
رسانه‌ی چینی CNMO گزارش می‌کند که کمپانی ZTE در حال آماده‌سازی یک گوشی هوشمند اندرویدی 64 بیتی با اسم رمز آپولو است. بر اساس شایعات مطرح شده، این گوشی هوشمند به یکی از چیپ‌های سیلیکونی جدید اسنپ‌دراگون 808 یا 810 مجهز خواهد شد؛ البته کوالکام چیپ‌های 64 بیتی دیگری نظیر اسنپ‌دراگون 410، 610 و 615 را نیز در دسترس دارد.
تبلیغات

 منبع این گزارش جزئیات چندانی در خصوص مدل دقیق گوشی یا تراشه‌ی مورد استفاده در آن ارائه نکرده؛ اما ادعا می‌کند که ZTE Apollo یک گوشی هوشمند 64 بیتی خواهد بود. اگرچه چیپ‌های 64 بیتی کوالکام تفاوت فراوانی با یکدیگر دارند؛ اما استفاده از هر کدام می‌تواند موفقیت نسبی گوشی هوشمند آینده‌ی ZTE را در زمینه‌ی پردازش تضمین نماید.

اسنپ‌دراگون 410 و 610، چیپ‌های چهار هسته‌ای با هدف استفاده در دستگاه‌های سطح متوسط یا پایین هستند که در فرکانس کاری 1.2 و 1.6 گیگاهرتز فعالیت نموده و به ترتیب با واحدهای پردازش گرافیکی Adreno 306 و Adreno 405 جفت شده‌اند. اسنپ‌دراگون 615 یک تراشه‌ی هشت هسته‌ای با فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتز است که از همان واحد پردازش گرافیکی مورد استفاده در مدل 610 بهره می‌برد. با وجود اینکه این تراشه به اندازه‌ی کافی قدرتمند به نظر می‌رسد، اما بازی را به سادگی به اسنپ‌دراگون 808 شش هسته‌ای و 810 هشت هسته‌ای واگذار می‌نماید. همچنین لازم به ذکر است که کلیه‌ی تراشه‌های پیشین کوالکام نیز در مقابل دو تراشه‌ی آخر بازنده خواهند بود.

در صورتی که ZTE تلاش داشته باشد گوشی هوشمند 64 بیتی خود را در سال جاری معرفی کند، این کمپانی مجبور خواهد بود به یکی از مدل‌های اسنپدراگون 610 یا 615 بسنده نماید که در پاییز جاری در دسترس تولیدکنندگان قرار خواهند گرفت. این حقیقت که تراشه‌های قدرتمند 64 بیتی به این زودی در دسترس نخواهند بود، ایده‌ی ارائه دستگاه نکسوس 64 بیتی از سوی گوگل را نیز با هاله‌ای از شک و تردید روبرو می‌سازد؛ اگرچه ممکن است گوگل در این خصوص از تراشه‌های با معماری 64 بیتی اینتل در نکسوس بعدی خود استفاده نماید. در عین حال عرضه‌ی تراشه‌های اسنپدراگون 808 و 810 برای نیمه‌ی اول سال 2015 برنامه‌ریزی شده است؛ اما این احتمال وجود دارد که تراشه‌های مذکور زودتر از موعد در دست سازندگان قرار گیرد تا بتوانند پرچمداران سال 2015 خود را به آن‌ها تجهیز نمایند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات