سامسونگ در پروسه‌ی تولید مجموعه‌ی 6 لنز مورد نیاز در دوربین گلکسی S5 به مشکل برخورده است

دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
گویا سلسله‌ی اتفاقات تلخ در جریان تولید گلکسی S5 تمامی ندارد و مجموعه‌ای از حوادث دست در دست هم داده‌اند تا عرضه‌ی این تلفن‌هوشمند به بازار را با تاخیر مواجه کنند. پس از آتش‌سوزی بخشی از کارخانه‌ی تولید قطعات اولیه این تلفن‌هوشمند، هم‌اکنون نیز رسانه‌‌های کره‌ای خبر از بروز مشکل در جریان تولید دوربین 16 مگاپیکسلی ایزوسل این تلفن‌هوشمند داده‌اند که اخیرا گریبان‌گیر این کمپانی شده است.
تبلیغات

مشکل موجود متوجه خود سنسور نبوده و دقیقا مربوط به تولید لنز‌های اپتیکال مورد نیاز در تولید این تلفن‌هوشمند است. براساس گزارش‌هایی که منتشر شده است، این کمپانی در نظر دارد تا یک مجموعه را که شامل 6 لنز است، در درون قسمت در نظر گرفته شده برای آن تعبیه کند. شنیده‌ها حکایت از باریک‌ بودن این قسمت دارد که باید این مجموعه را در آن جای داد. قالب‌گیری لنز‌های ظریف بسیار سخت است و در جریان قالب‌گیری لنز‌های ظریف، یک بی‌دقتی منجر به ایجاد اعوجاج در لنز شده و محصول نهایی را بی‌مصرف می‌کند. برای ایجاد لنزهای باریک پلاستیکی، استفاده از فناوری‌های قالب‌گیری الزامی است.

به‌نظر می‌رسد سامسونگ تولید لنز‌های مورد نیاز را بر عهده گرفته و پس از تولید محصولات، برای تکمیل فرآیند تولید، لنزهای مورد نظر را به تولیدکنندگان سنسور ارسال می‌کند. تولید این لنز‌ها بسیار حساس است، از این‌رو نیازمند استفاده از فناوری‌های تزریق با دقت بالا در پروسه‌ی تولید است. گویا براساس برنامه‌ی تعیین شده، کارخانه‌ی تولیدکننده‌ی این لنزها باید ماه گذشته‌ی میلادی به حداکثر تولید خود می‌رسید، اما به‌‌دلیل مشکلات ایجاد شده، این مساله به تعویق افتاده است. شنیده‌ها حکایت از تولید 20 تا 30 درصدی از میزان ظرفیت تولید پیش‌بینی شده برای این کارخانه دارند. کمپانی کره‌ای باید برای عرضه‌ی به موقع محصولات خود مشکلات موجود را حل نماید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات