چطور بصورت بی‌سیم از طریق آیفون، پرینت بفرستیم

چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۷
مطالعه 2 دقیقه
نیاز به پرینت سند یا عکس موجود بر روی دستگاه اپلی خود را داشته‌اید، اما به دلایلی از انجام آن کار صرف نظر کرده باشید.
تبلیغات

در ابتدای امر و مقدم بر همه، نیاز به پرینتر داریم که از قابلیت پرینت گرفتن توسط دستگاه‌های اپلی یا در اصطلاح Air Print پشتیبانی کند. در حال حاضر پرینتری تحت برند شرکت اپل نداریم، اما شرکت‌های بسیار زیادی از جمله Canon ،Epson ،Dell ،HP ،Samsung ،Konica ،MinoltaKyocera و Zink این سرویس را در سرعت ها، کیفیت ها و انواع متفاوت کارتریج برروی پرینتر‌های خود اضافه کرده‌اند.

برای کسب اطلاعات بیشتر از نوع و مدل پرینتر‌هایی که از این سرویس پشتیبانی می‌کنند می‌توانید به آدرس اینترنتی Apple's support page مراجعه کنید. کاربران ابزارهای مبتنی بر iOS به سه روش می‌توانند از اسناد خود پرینت تهیه کنند که در زیر به توضیح هر یک می‌پردازیم.

1) درمرحله اول فرض می‌کنیم سندی را در مرورگر Safari باز کرده‌ایم و قصد پرینت کردن آن را داریم. مطابق شکل زیر بر روی بخش آبی رنگی که به شکل فلش و مربع است فشار می‌دهیم. در این بخش تمامی گزینه‌هایی که در به اشتراک گذاری آن سند نقش دارند نمایش داده می‌شوند.

با توجه‌ به نیازمان (در این بخش پرینت کردن است) گزینه‌ی مورد نظر را انتخاب می‌کنیم.

توجه کنید که اگر برای اولین بار قصد اتصال به یک شبکه اینترنت بی‌سیم را داشته باشید ممکن است در شروع کار با کمی وقفه رو‌به‌رو شوید، این وقفه به علت یافتن و رجیستر پرینتر مورد نظر است. در صفحه جست‌و‌جو نام پرینتر‌هایی که به شبکه اینترنت بی‌سیم متصل هستند نمایش داده می‌شود. پس از انتخاب پرینتر مورد نظر وارد بخشی می‌شویم که از آن جا می‌توانیم تعداد صفحاتی که می‌خواهیم پرینت شوند را انتخاب کنیم.

2) در مرحله بعدی فرض را بر این می‌گذاریم که قصد پرینت صفحه‌ای از ایملیمان را داریم. این مرحله نیز مانند مرحله یک است، تنها با یک تفاوت آن هم در قسمتی که مارا به سمت گزینه پرینترمی‌رساند. مطابق شکل زیر باید بر‌ روی گزینه‌ای که به شکل فلش است فشار دهیم.

3) در مرحله سوم فرض بر این است که سند یا اطلاعاتی که می‌خواهیم آن را پرینت کنیم تنظیماتی برای پرینت نداشته باشند، در این حالت با گرفتن یک Screen Shot از صفحه نمایش می‌توانیم از عکسش پرینتی تهیه کنیم. برای گرفتن پرینت، پس از باز کردن عکس مورد نظر، مانند مرحله اول عمل می‌کنیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات