با کمک ES File Explorer فایل‌های خود را در اندروید فشرده سازید

سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
فشرده سازی فایل‌ها تنها مختص کامپیوتر و لپ‌تاپ نیست, بلکه در تلفن‌های هوشمند اندرویدی نیز می‌توانید از این مزیت بهره‌مند شوید. فشرده سازی چندین فایل به یک فایل زیپ بسیار راحت است. بسته به فایلی که در حال فشرده‌سازی آن هستید، می‌توانید حجم آن را به طور قابل توجهی کاهش دهید. یکی از ساده‌ترین روش‌های فشرده سازی فایل‌ها در دستگاه اندرویدی‌تان، استفاده از اپلیکیشن Es File Explorer می‌باشد که ما در این آموزش قصد داریم شما را با نحوه کارکرد آن آشنا نماییم. پس با ما همراه باشید.
تبلیغات

به احتمال زیاد شما درگذشته از فایل‌های فشرده در کامپیوتر استفاده کرده‌اید، این نوع فایل‌های فشرده در تلفن‌های هوشمند نیز مفید هستند. اگر شما قصد ذخیره‌سازی فایل‌هایی را در دستگاه اندرویدی‌تان دارید، می‌توانید با فشرده سازی آن فضای پر‌ارزش ذخیره‌سازی بیشتری را حفظ کنید. همچنین اگر شما نیاز به ارسال اطلاعاتی به بیش از یک تلفن هوشمند را دارید، بهتر است اول آن را به حالت فشرده و کم‌حجم تبدیل کنید و سپس آن را ارسال کنید. 

مرحله اول: نرم‌افزار را باز کنید و به قسمت فایل‌های مورد نظر جهت فشرده سازی بروید.

مرحله دوم: فایل یا فایل‌های مورد نظر خود را با لمس کردن و نگه داشتن بر روی آنها انتخاب کنید. اگر قصد فشرده سازی یک فولدر کامل را دارید، باید بر روی فولدر مورد نظر دستتان را نگاه دارید تا آن را انتخاب نمایید. همچنین اگر قصد انتخاب فایل‌های مشخصی را دارید، بر روی همان فایل‌های مورد نظر دستتان را به صورت طولانی نگاه دارید تا انتخاب شوند.

مرحله سوم: بعد از انتخاب فایل‌های مورد نظرتان برای تبدیل به فایل زیپ، بر روی گزینه More کلیک کرده و سپس گزینه Compress را انتخاب کنید.

Zip file options

مرحله چهارم: برای فایل زیپ خود یک اسم انتخاب کنید، میزان فشرده سازی را مشخص کنید و در صورت تمایل یک رمز عبور برای آن تعیین کنید (اختیاری). سپس بر روی گزینه OK کلیک کنید.

بدین ترتیب بعد از اتمام فشرده‌سازی مشاهده خواهید کرد که فایل زیپ شما در یک فولدر آماده است و حالا با انتخاب گزینه Share می‌توانید آن را ایمیل و یا آپلود کنید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات