وزیر ارشاد: باید شرایط استفاده از شبکه‌های اجتماعی فراهم شود

شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
علی جنتی، وزیر ارشاد که برای افتتاح هفتمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران حاضر شده بود خواستار فراهم شدن امکان دسترسی آزادنه کاربران ایرانی به شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک شد.
تبلیغات

وی در مورد این موضوع که در حال حاضر برخی از وب‌سایت ها به دلایلی فیلتر شده‌اند و برخی دیگر نیز آزادانه مشغول فعالیت هستند گفت:

به نظر من می‌بایست شرایط استفاده آزادانه از سرویس‌ها و شبکه‌های اجتماعی هر چه زودتر فراهم شود، چرا که چنین امکاناتی امروزه توسط صدها میلیون کاربر در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد و به همین دلیل نیز ضروری است ما هم بتوانیم با استفاده از این سرویس‌ها ارتباط خود را به دنیا افزایش داده و همچنین ارتباطات لازم را برقرار کنیم.

وی خاطر نشان کرد که ما نیز بخشی از این جهان هستیم و نمی‌توانیم خود را محدود کنیم و در قالب پوست گردو برویم چرا که لازم است با دنیا ارتباط برقرار شود.

وی متذکر شد که در این راستا می‌بایست مراقب این شبکه‌های اجتماعی در رابطه با آسیب‌های زندگی نیز بود، چرا که بیشتر آسیب‌ها به وسیله همین سیستم‌ها وارد می‌شوند.

وزیر ارشاد درباره وضعیت شبکه‌‌های اجتماعی در کشور گفت:

شبکه‌های اجتماعی هم‌اکنون مورد استفاده صدها میلیون نفر در سراسر جهان هستند که بر اساس آخرین آمار هم‌اکنون 700 میلیون نفر از مردم جهان از فیس‌بوک استفاده می‌کنند، ما نیز جزئی از آن‌ها هستیم و به طور اجتناب ناپذیر از این شبکه‌ها استفاده می‌کنیم.

جنتی در خاتمه متذکر شد که دستگاه‌های قضایی در این زمینه ملاحظاتی دارند که می‌بایست مورد توجه قرار گیرند.

نظر شما در مورد سخنان وزیر ارشاد چیست؟ آیا روند آزادسازی دسترسی به شبکه‌های اجتماعی تسریع خواهد شد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات