آیا اپل در نمایشگرهای یاقوت کبود خود، سلول‌های خورشیدی کار خواهد گذاشت؟

دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
مت مارگولیس، انتظار دارد که اپل با استفاده از انرژی خورشیدی به بهبود عمر باتری آیفون 6 بپردازد. مارگولیس اعتقاد دارد که صفحه‌نمایش‌های یاقوت کبود تولید شده در خط تولید جدید اپل در آریزونا با سلول‌های خورشیدی داخلی همراه خواهد بود. این تحلیلگر بر اساس مجموعه‌ای از رخدادها نظیر پتنت ثبت شده توسط اپل در فوریه 2013 به این نتیجه‌گیری رسیده است.
تبلیغات

 این پتنت دلالت بر استفاده از یک سنسور تاچ ادغام شده با سلول‌های خورشیدی دارد. البته چیزی در مورد نحوه‌ی انتقال انرژی تولید شده توسط این سلول‌های ترکیب شده با صفحه‌نمایش به باتری دستگاه در فایل‌های این پتنت یافت نمی‌شود. متعاقب این موضوع، یک پتنت ثبت شده در اکتبر گذشته نیز ارائه شده است، که در مورد یک پنل خورشیدی لمسی دارای سیستم مدیریت انرژی توضیح می‌دهد.

رخداد دیگری که این تحلیلگر به آن‌ اشاره می‌کند شامل ایجاد موقعیت شغلی مربوط به یک مهندس غشای نازک (Thin Film) با تجربه‌ در زمینه انرژی‌های خورشیدی توسط اپل است. این موضوع به دنبال امضای توافق‌نامه با GT Advanced به منظور تولید صفحات  پوشیده با یاقوت کبود رخ داده است. پس از آن نیز اپل اعلام کرد که 10.5 میلیارد دلار مخارج سرمایه‌ای در سال مالی 2014 صرف خواهد کرد که بخشی از آن می‌تواند بر روی خرید لیزرهایی با فناوری جدید برای حکاکی میکوکانال‌های مورد نیاز بر روی سلول‌های خورشیدی هزینه شود. غول کوپرتینو همچنین به دنبال استخدام یک مهندس طراحی صنعتی نیز هست. این موقعیت شغلی دارای شرایطی نظیر داشتن اطلاعات در خصوص پوشش PVD و چاپ لیزر است که در غشاهای نازک نظیر سلول‌های خورشیدی مورد استفاده قرار می‌گیرد. و در نهایت نیز شایعه‌ی مربوط به تولید صد نمونه‌اولیه آیفون جدید توسط فاکس‌کان را در کنار موارد ذکر شده قرار دهید.

آیا تمام این‌ها به معنی اضافه شدن عمر باتری آیفون 6 به کمک سلول‌های خورشیدی خواهد بود؟ تمرکز موجود بر روی صفحات نمایش پوشیده شده با یاقوت کبود نشان از وجود نوآوری‌هایی در دستگاه بعدی اپل دارد. دومین ماده‌ی سخت بر روی زمین پس از الماس، یعنی یاقوت کبود می‌تواند به خوبی از تجهیزات الکترونیک حساس محافظت کند. همچنین چنین قابلیت‌ها و تجهیزات جدیدی بطور قطع به انرژی بیشتری نیاز خواهند داشت که می‌توان منبع تغذیه آن‌ها را سلول‌های خورشیدی کار گذاشته شده در پنل صفحه نمایش دانست... بر این اساس یک چرخه‌ی عمر باتری شکل خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات