فراهم آمدن امکان حذف برنامه‌های از پیش‌نصب شده بدون روت کردن دستگاه در کره جنوبی

جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
به احتمال زیاد هیچ کاربری وجود ندارد که تمام نرم‌افزارهای از پیش نصب شده بر روی دستگاه خود را کاربردی و خوب بداند. متاسفانه هیچ راهی هم برای حذف این برنامه‌ها بدون روت کردن دستگاه وجود ندارد و به اجبار باید بخشی از فضای گوشی یا تبلت خود را به آن‌ها اختصاص دهید. احتمال می‌رود در آینده اوضاع به نحو دیگری باشد یا حداقل در کره‌ی جنوبی اوضاع به این سمت پیش می‌رود!
تبلیغات

 در آوریل امسال، کاربران گوشی‌های هوشمند کره‌ی جنوبی که دستگاه جدید خریداری می‌نمایند، اولین گروهی خواهند بود که امکان حذف برنامه های از پیش نصب شده توسط اپراتورها را هرگاه که مایل باشند خواهند داشت. بر اساس گزارش Yonhap News، وزارت علوم کره جنوبی در حال اجرایی کردن دستورالعمل‌های جدیدی برای اپراتورها است که به موجب آن کاربران خواهند توانست به سادگی نسبت به حذف برنامه‌های از پیش‌نصب شده بر روی گوشی خود اقدام کنند. با شروع ماه آوریل، تنها چهار اپلیکیشن همچنان بصورت غیرقابل حذف باقی خواهد ماند که شامل اپ استور، کلاینت سنتر، اتصالات وای‌فای و NFC می‌شود.

گزارش می‌شود که SK Telecom، بزرگترین اپراتور کره جنوبی، یکی از مشکل‌سازترین اپراتورها برای کاربران در این قسمت بوده است و چیزی حدود 25 برنامه را بصورت غیرقابل حذف بر روی گوشی‌های قراردادی خود نظیر گلکسی اس 4 نصب می‌نماید.

یکی از اعضای دست اندرکار اجرای این دستورالعمل می‌گوید که این حرکت، بخش بزرگی از نارضایتی کاربران را متعادل کرده و باعث جلوگیری از رقابت غیرمنصفانه توسط بازیگران این صنعت خواهد شد. امید می‌رود مقامات در آمریکای شمالی و اروپا نیز به زودی اقدام مشابهی را اتخاذ نمایند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات