هوآوی برای خلاصی از درگیری‌های پتنتی کنسرسیوم راک‌استار، با این گروه توافق‌نامه امضا کرد

جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۲:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
در حالی که گوگل هر کاری که در توانش باشد را برای جلوگیری از دردسرهای پتنتی اندروید که توسط گروه Rockstar بوجود آمده است انجام می‌دهد، به نظر می‌رسد یکی از شرکت‌های مورد هدف این گروه، تصمیم به جدا شدن از هم‌نوایی با گوگل گرفته است. FOSSPatent گزارش می‌دهد که هوآوی، یکی از هفت تولید کننده‌ای که در کنار غول جسنجو مورد شکایت قرار گرفته، اخیراً در یک قرارداد تفاهم با گروه راک‌استار، آن‌ها را مجاب نموده که با پرداخت مبلغی، ادعاهای مربوط به نقض پتنت‌های رابط‌کاربری و شبکه را بر علیه هوآوی لغو کنند.
تبلیغات

 این اقدام به این معنی خواهد بود که هوآوی ترجیح داده است بجای پیش رفتن در راه پرهزینه‌ی دعاوی حقوقی و دادگاهی، با هزینه‌ای کمتر این مسأله را در مورد خود هرچه سریع‌تر حل و فصل نماید. کنسرسیوم راک‌استار، از کمپانی‌های مطرحی چون اپل، مایکروسافت، سونی، اریکسون و بلک‌بری تشکیل شده است که همگی شمشیر را نسبت به اندروید از رو بسته‌اند. این گروه پیش‌تر با همکاری یکدیگر، هزاران پتنت Nortel را صرفاً برای مقابله با اندروید، به مبلغ 4.5 میلیارد دلار خرید.

بر اساس این قرارداد که به نظر می‌رسد به مرحله تأیید نهایی رسیده است، هوآوی از این پس می‌تواند به راحتی و بدون ترس از انتقام‌جویی، نسبت به استفاده از پتنت‌ها در محصولات خود اقدام کند و هفت شرکت‌ دیگر یعنی سامسونگ، اچ‌تی‌سی، زدتی‌ای، ایسوس، ال‌جی، پنتک و گوگل را در این نبرد تنها بگذارد. این سازش هوآوی می‌تواند باعث موجه‌شدن این پتنت‌ها نزد دادگاه شده و دیگر تولیدکنندگان را نیز مجبور به سازش نماید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات