چراغ لیزری Blaze، وسیله‌ای برای حفظ امنیت دوچرخه‌‌سواران

چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
دوچرخه‌سواران می‌توانند سر تا پای خود را چراغ‌های چشمک زن آویزان کنند؛ ولی باز هم این احتمال وجود دارد که رانندگان خودرو و وسایل عبوری، آن‌ها را تا زمانی که دیگر دیر شده باشد نبینند. این مشکلی است که چراغ لیزری Blaze در صدد رفع آن از طریق تاباندن سیگنال خطر در فاصله‌ی چند متر جلوتر می‌باشد. بر این اساس رانندگان متوجه پیش آمدن دوچرخه‌سواران شده و فرصت عکس‌العمل را خواهند داشت.
تبلیغات

 این چراغ لیزری ضد آب، نشانه‌هایی را می‌تاباند که به سادگی برای شخص مقابل قابل فهم بوده و جلو آمدن شخص دوچرخه‌سوار را از طریق پرتو سبز مخصوصی که در هر ساعتی از روز و در هر آب و هوایی به خوبی قابل مشاهده است، اطلاع می‌دهد. این دستگاه به آسانی از طریق یک قلاب ثابت، به فرمان دوچرخه متصل می‌شود؛ بنابراین لازم نیست نگران گم شدن آن باشید. همچنین یک سوئیچ آهن‌ربایی که تنها هنگام وصل‌بودن Blaze به دوچرخه فعال می‌شود، مانع از روشن‌شدن تصادفی آن و اتلاف باتری خواهد شد.

در یک شارژ کامل از طریق یک پورت USB عادی، چراغ لیزری Blaze می‌تواند برای مدت 13 ساعت در بهترین حالت نوردهی خود باشد که شامل دو لیزر و یک لامپ LED چشمک‌زن می‌شود. البته این امکان وجود دارد که هر دوی این چراغ‌ها را در حالت "همیشه روشن" قرار دهید که بطور مشخص باعث کاهش عمر باتری آن خواهد شد.

 Blaze بعنوان یک پروژه Kickstarter آغاز به کار کرد؛ ولی پس از یک جمع‌آوری سرمایه‌ی موفق، انتظار می‌رود دستگاه‌های مربوطه را در ماه مارس و با قیمت 200 دلار عرضه نماید. در برابر چراغ‌های LED چشمک‌زن معمولی که می‌توانید از مغازه‌های محلی تهیه کنید، Blaze مسلماً یک لوازم جانبی گران‌قیمت برای دوچرخه محسوب خواهد شد. ولی این قیمت حتماً زمانی که یک راننده در شرایط بحرانی، نور لیزر شما را دیده و از برخورد به شما جلوگیری نمود، ارزش خود را پیدا خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات