گوگل می‌خواهد بداند که چرا کاربران بر روی تبلیغاتش کلیک نمی‌کنند

گوگل می‌خواهد بداند که چرا کاربران بر روی تبلیغاتش کلیک نمی‌کنند

این بار که اقدام به Mute کردن یکی از تبلیغات گوگل در صفحات نتیجه‌ی جستجوی آن کردید، احتمال دارد با یک پرسشنامه کوچک مواجه شوید. غول تکنولوژی اقدام به معرفی مجموعه‌ای از پرسشنامه‌ها نموده که بر اساس آن از کاربرانی که تبلیغات را غیرفعال می‌کنند، پرسیده می‌شود که دلیل عدم علاقه‌ی ایشان به تبلیغ ارائه شده چیست.

 دکمه‌ی غیرفعال کردن تبلیغ سال پیش به تبلیغات ارائه شده توسط گوگل، اضافه گردید. مایکل آیلو، یکی از اعضای گوگل در پستی می‌گوید:

تا به امروز، کاربران میلیون‌ها تبلیغ را غیرفعال کرده‌اند و ما از این امر بعنوان نشانه‌ای برای ایجاد بهبود و مرتبط کردن تبلیغات با محتوای مورد نظر کاربر بهره برده‌ایم؛ طی هفته‌های آینده، ما راه ارتباطی کاربران برای ارائه بازخوردهای مربوط به تبلیغات را گسترش خواهیم داد و به این منظور مجموعه‌ای از پرسشنامه‌های کوتاه را هنگام غیرفعال شدن یک تبلیغ ارائه خواهیم کرد که به کاربران انگلیسی زبان نشان داده خواهد شد.

در مثالی که توسط گوگل ارائه شده است، هر تبلیغ می‌تواند عناوینی همچون بسیار بی‌ربط، بسیار تکراری و یا بسیار مخل تمرکز را بپذیرد. همچنین امکان گزارش کردن تبلیغات متضاد با قوانین و سیاست‌های گوگل نیز فراهم است. در ادامه‌ی اطلاعیه رسمی آمده است که:

این پرسشنامه به ما کمک خواهد کرد که متوجه شویم چرا کاربران تبلیغات خاصی را غیرفعال می‌کنند؛ و بر همین اساس ضمن ارائه‌ی تبلیغات بهتر به کاربران، ناشران تبلیغ را بخاطر نقض قوانین و سیاست‌های گوگل شناسایی کرده و نیز به بهبود تبلیغات و مکان قرارگیری و جایگاه آن‌ها در اکوسیستم‌های بزرگ‌تر بپردازیم.

گوگل همچنین آماری سالیانه از مقابله‌ی این شرکت با نمونه‌های تبلیغاتی نامناسب را در وبلاگ AdWord منتشر کرده است. گوگل می‌گوید طی سال 2013 بیش از 350 میلیون تبلیغ بد از سیستم گوگل حذف شده‌اند که در مقایسه با رقم 220 میلیون عددی سال قبل از آن افزایش داشته است. بنا بر گفته‌ی گوگل، تبلیغات حذف شده از ابزارهای تبلیغ آنلاین به منظور اهداف مخرب و یا فریب‌کارانه استفاده می‌نموده‌اند.


از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید