کمپین شکلک‌های واقع‌نما، به دنبال آگاهی بخشی در مورد خطرات اعتماد در گفتگوی اینترنتی

یک‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
گروه غیر انتفاعی اقدام به ایجاد کمپینی کرده است که در آن از طریق طراحی شکلک (Emoji)ها قصد دارد خطرات صحبت کردن با غریبه‌ها را به کودکان گوش‌زد کند.
تبلیغات

شکلک‌های emojy مدت‌هاست بعنوان مجموعه‌ای از تصاویر کارتونی، به منظور انتقال حالات و احساسات در پیغام‌های متنی، اسکایپ و چت مورد استفاده قرار می‌گیرند. هدف این کمپین جلب کردن توجهات به خطر حضور افراد سوء استفاده‌گر است که در فضای چت‌روم‌ها پرسه زده و با استفاده از شکلک‌های جذاب، اعتماد کودکان را جلب می‌کنند.

056001-e2fdf5c0-7f18-11e3-aa70-9a80df579e56

لغت emojy یک عبارت ژاپنی است که از ترکیب تصویر (e) و حرف (moji) تشکیل شده است. اگرچه emojiها از بدو تولد ارسال متن و گوشی‌های موبایل وجود داشته‌اند، آنچه باعث بوجود آمدن این کمپین شده است، استفاده‌ی وحشتناکی است که گاهی از آن‌ها می‌شود.

Innocence en Danger امیدوار است که کودکان و والدین با مشاهده‌ی این تصاویر که در عین خنده‌آور بودن ترسناک هستند، متوجه شوند که موقع چت کردن با یک غریبه به هیچ وجه نمی‌توان فهمید که آن‌ها چگونه هستند، حتی اگر از شکلک‌های جالب استفاده کنند.

هدف این کمپین ترغیب کاربران و بخصوص کودکان به رعایت این مساله است که زمانی که در حال گپ زدن‌های اینترنتی هستیم احتیاط بیشتری لازم است چرا که به هیچ وجه نمی‌توان متوجه شد که چه کسی در آن سوی سیستم و یا گوشی موبایل در حال پاسخ دادن به ما است.

055454-e24916d2-7f18-11e3-aa70-9a80df579e56

امیدواریم این کمپین به هدف خود رسیده و آگاهی بخشی لازم را در مورد معضل جدی سوء استفاده‌های اینترنتی از کودکان انجام دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات