مایکروسافت با همکاری GoDaddy آفیس 365 را به کسب و کارهای کوچک می‌آورد

سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت امروز اعلام کرد که برای ارائه ساده‌تر خدمات آفیس 365 به صاحبان کسب و کارهای کوچک، با GoDaddy همکاری خواهد کرد. GoDaddy به کاربران امکان انتخاب میان سه پلن متفاوت آفیس 365 را خواهد داد که بر روی دامین شخصی آن‌ها پیاده خواهد شد.
تبلیغات

 کاربران در آمریکا و کانادا در ابتدا از این سرویس برخوردار خواهند شد و سپس به مرور طی سه ماه آینده این برنامه بصورت جهانی در دسترس قرار خواهد گرفت.

پلن ابتدایی با هزینه‌ای معادل 3.99 دلار در ازای هر ماه برای هر کاربر ارائه خواهد شد که در بر دارنده‌ی 5 گیگابایت فضای ایمیل و 2 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی اسکای‌درایو است. در پلن ابتدایی تفاوت چندانی با سرویس اختصاصی خود مایکروسافت مشاهده نمی‌شود و در حقیقت تنها یک دلار تفاوت قیمت در این میان وجود دارد؛ ولی تفاوت اصلی در دو پلن سطح بالاتر نمایان می‌شود. پلن میانه، هزینه‌ای معادل 8.99 دلار بصورت ماهیانه برای هر کاربر خواهد داشت که در ازای آن 50 گیگابایت فضای ایمیل و 25 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی اسکای‌درایو ارائه خواهد شد و پلن نهایی نیز با هزینه‌ی ماهیانه 12.49 دلار برای هر کاربر،  دسترسی بدون محدودیت و کامل را به آفیس 365 فراهم خواهد کرد که شامل اپلیکیشن‌های دسکتاپ بر روی 5 کامپیوتر PC یا مک و نیز دسترسی به اپلیکیشن موبایل در اندروید، iOS و ویندوز فون خواهد بود. در مقایسه با سرویس اختصاصی خود مایکروسافت که با هزینه‌ی 12.50 و 15 دلار بصورت ماهانه برای هر کاربر ارائه می‌شود، در مقیاس تعداد زیاد کاربران هر حساب کاری، هزینه‌های یاد شده از سوی GoDaddy بطور قطع به‌صرفه‌تر خواهد بود.

این اولین باری نیست که مایکروسافت به این شکل با دیگر شرکت‌ها همکاری می‌نماید، این کمپانی پیش‌تر هم با Sprint و Verizon قراردادهای مشابهی را داشته است که البته در سطوح بالاتری از قیمت، خدمات خود را ارائه می‌دهند. این موضوع طبیعی است که مایکروسافت تمایل دارد با همکاری با شرکت‌های نظیر GoDaddy سرویس عضویتی خود را گسترده‌تر کند. در ماه نوامبر سال 2013 یعنی تنها شش ماه پس از ارائه آفیس 365 توسط مایکروسافت، مجموع کاربرانی که بابت این سرویس حق اشتراک پرداخت می‌کنند بالغ بر 2 میلیون نفر بوده است. GoDaddy مدعی است که 12 میلیون کسب و کار کوچک را تحت پوشش سرویس دامنه‌ی خود قرار داده است بنابراین این همکاری، سرویس آفیس مایکروسافت را در مقابل تعداد زیادی از کاربرانی که به آن نیاز خواهند داشت قرار می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات