کمپانی Dell بیست تا سی درصد از کارکنان خود را اخراج می‌کند

جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد کمپانی دل کم کم از نزول در بازار کامپیوترهای شخصی متاثر شده است. بر اساس گزارش Register این شرکت قصد دارد بخش بزرگی از کارکنان خود را از دفاتر خود در سراسر دنیا اخراج کند. گفته می‌شود که این تعدیل نیرو با اخراج بیست درصد از پرسنل بخش فروش در دفتر آمریکا، و سی درصد از پرسنل بازاریابی و فروش اروپا، خاورمیانه و آفریقا انجام خواهد شد.
تبلیغات

 این کمپانی اعلام نکرده است که این درصدها مجموعا چند نفر از پرسنل این شرکت را شامل می‌شود. منابع مرتبط با این مساله در گزارش خود به Register گفته‌اند که در کنار اخراج کارکنان بخش کامپیوترهای شخصی، این کمپانی قصد دارد بخشی از کارکنان دیگر بخش‌ها نظیر نرم‌افزارهای تجاری و ذخیره‌سازی را نیز تعدیل کند.

بر اساس آمار ارائه شده توسط Gartner، کامپیوترهای شخصی دسکتاپ و لپ‌تاپ در این فصل برای هفتمین فصل پیاپی با کاهش فروش مواجه بوده‌اند. طی دو سال گذشته جایگزینی تبلت‌ها و اسمارت‌فون‌ها به کاهش فروش کامپیوترهای شخصی دامن زده است.

فروش جهانی کامپیوترهای شخصی در سال 2013 در مجموع 315.9 میلیون دستگاه بوده است که نسبت به سال 2012 با ده درصد کاهش مواجه است. لنوو در سال 2013 جایگاه اچ‌پی را بعنوان برترین تولیدکننده PC از آن خود کرد اما دل همچنان در مقام سوم خود باقی مانده‌ است.

دل در بیانیه‌ای که در رابطه با تعدیل نیروی خود منتشر کرده است اینچنین بیان داشته که "ما بطور مداوم به منظور بهبود اثربخشی عملیاتی خود و نیز تخصیص منابع، موقعیت‌ها را ارزش‌یابی کرده و مورد بررسی قرار می دهیم. زمانی که ضرورت داشته باشد از اتخاذ تصمیمات سخت برای حفظ بقای بلند مدت خود ابایی نداریم و البته برخی از این تصمیمات ممکن است نیروی کار ما را مورد تاثیر قرار دهد. ما متعهدیم که رویکرد چندکانالی (آنلاین و مستقیم) خود را به منظور سرویس‌دهی به مشتریان بنا کنیم و بر روی پوشش فروش و آموزش، سرمایه‌گذاری خواهیم کرد".

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات