IBM یک میلیارد دلار روی سوپرکامپیوتر واتسون سرمایه‌گذاری می‌کند

پنج‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
IBM در نظر دارد که بیش از یک میلیارد دلار روی پلتفرم ابررایانه خود یعنی واتسون سرمایه‌گذاری کند که یکصد میلیون دلار آن به اپلیکیشن‌ها تخصیص یافته است.  بنابر اعلام IBM این سرمایه‌گذاری درها را روی زمینه‌ی جدیدی از فناوری خواه گشود و در کنار آن صد میلیون دلار سرمایه برای تشویق توسعه‌دهندگان برای ایجاد برنامه‌ بر روی این پلتفرم صرف خواهد شد.
تبلیغات

واتسون از زمانی که در مسابقه تلویزیونی آمریکایی Jeopardy در مقابل چند انسان به پیروزی دست یافت، بر سر زبان افتاده است. این مساله اثباتی بر پتانسیل موجود برای هوش مصنوعی این کامپیوتر ساخته دست IBM بود. براساس گزارش وال‌استریت‌ ژورنال IBM تا کنون برای ایجاد درآمد از خلاقیت بزرگ خود با مشکل روبرو بوده است - گفته می‌شود مجموع درآمد سرویس‌های واتسون زیر صد میلیون دلار بوده است - اما استراتژی جدید IBM، رسیدن به درآمد سالیانه‌ی 10 میلیارد دلار در ده سال آینده را هدف این کمپانی است.

جزئیات دقیق برنامه اپلیکیشن‌های این پلتفرم هنوز بطور تثبیت شده اعلام نشده است. اما این احتمال وجود دارد که این سیستم نظیر مدل فروشگاه اپلیکیشن iOS و اندروید پیاده‌سازی شود. IBM برنامه‌ی Watson Ecosystem را در ماه نوامبر برای توسعه‌دهندگان ارائه داد و در قالب آن سرویس‌هایی را به منظور درک داده‌های دیجیتال و استفاده از توان پلتفرم اَبَر پردازشی خود رونمایی کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات