نگاهی به برترین کمپین‌های جمع‌آوری سرمایه در سال 2013

پنج‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۱
مطالعه 16 دقیقه
جمع‌آوری عمومی سرمایه و یا همان Crowdfunding به تحقق رویای استارت‌آپ‌های بسیاری کمک کرده است.
تبلیغات

سال 2013 پر بود از نمونه‌های محبوبی که از اهداف خود فراتر رفته و رکوردشکنی کردند. بسیاری از تکنولوژی‌های نوظهور راه خود را از طریق کمپین‌های موفق ایجاد سرمایه در پلتفرم‌هایی نظیر Kickstarter یا Indiegogo یافتند.

سال 2012 نیز شاهد پروژه‌های موفقی نظیر ساعت هوشمند Pebble بود ولی در سالی که گذشت پروژه‌های بسیار بیشتری پول و سرمایه به مراتب بالاتری را جذب کردند. با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به جالب‌ترین نمونه‌های سرمایه‌گذاری عمومی در سال 2013.

ما در این مقاله مجموعه‌ای از این کمپین‌ها را در حیطه تکنولوژی گلچین کرده‌ایم و جزئیاتی نظیر اینکه چه میزان سرمایه بدست آوردند و چه هدفی را دنبال می‌کنند را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

چاپ سه بعدی

به همان نسبت که تکنولوژی چاپ سه‌بعدی در سال 2013 محبوبیت قابل توجهی داشت، چندین پروژه‌ سرمایه‌گذاری مرتبط با آن نیز در لیست بیشترین سرمایه‌گذاری شده‌های هر دو وبسایت Kixkstarter و Indiegogo قرار داشت.

این مساله کاملا واضح است که مصرف‌کنندگان علاقه زیادی به چاپ سه‌بعدی دارند و جمع‌آوری عمومی سرمایه با وجود مقرون به صرفه نبودن انتخاب‌های موجود، کمک زیادی برای رسیدن این‌گونه محصولات به دست مشتریان مشتاق می‌کند.

پروژه دزد دریایی (The Buccaneer)

835d217f3645cc4aeb3f72e113c94a31 large

این یکی از زیباترین پرینترهای سه‌بعدی است که تا به حال به چشم دیده‌ایم. همینطور یکی از اولین نمونه‌هایی است که می‌توان از پس هزینه آن برآمد. شرکت Pirate3D Inc که در پالو آلتو کالیفرنیا واقع شده است پروژه‌ای برای آوردن پرینترهای سه‌بعدی مقرون به صرفه در پیش گرفت که با هدف جمع‌آوری 100 هزار دلار، ناگهان با ایجاد شدن سرمایه 1.4 میلیون دلاری مواجه شد که تمام انتظارات و پیش‌بینی‌ها را در هم شکست.

Buccaneer اولین پرینتر با منیج تحت کلود است که امکان دریافت و به اشتراک‌گذاری طرح‌ها با دیگر دارندگان آن را ساده می‌کند. همچنین این پرینتر به گونه‌ای طراحی شده که چاپ سه‌بعدی در خانه را به اندازه کافی ساده کند تا هر شخصی با میزان کمی دانش فنی بتواند از آن بهره برده و از چاپ سه‌بعدی لذت ببرد.

Pirate3D هم‌اکنون دستگاه‌های مربوط به جمع‌آوری سرمایه در کیک‌استارتر را ساخته و ارسال کرده است و حتی در حال گرفتن پیش‌سفارش برای سال 2014 است که گفته می‌شود در ماه آپریل آماده تحویل خواهد بود. بنابراین آینده چاپ سه‌بعدی اصلا دور نیست.

3Doodler

6bd9c4b21565ef618416ddaac1125dbe large

تا به حال شده است که بخواهید نقاشی‌ها و طراحی‌های‌تان سه‌بعدی شود؟ اکنون چنین امکانی فراهم است! 3Doodler یک خودکار چاپ سه‌بعدی است که بسیار شبیه به دیگر پرینترهای سه‌بعدی کار می‌کند با این تفاوت که در دستان شما جای گرفته و نتایج جالب توجهی را برای شما خلق می‌کند که فقط توسط خلاقیت خودتان محدود می‌شود. این دستگاه به شدت میان هنرمندان وب‌سایت Etsy (محلی برای خرید و فروش کالاهای دست‌ساز) که آن را فرصتی عالی برای خلق و فروش کارهای هنری دیدند محبوب شد.

کمپانی Wobbleworks که پشت این پروژه بود با سرمایه‌ای معادل 2.4 میلیون دلار در مقابل درخواست 30 هزار دلاری خود مواجه شد که آن را به سومین پروژه محبوب کیک‌استارتر تا به حال تبدیل کرد. ارسال محصولات حاصل از این سرمایه‌گذاری اخیرا آغاز شده و در حال حاضر ادامه دارد ولی برای علاقمندان امکان پیش‌سفارش برای ماه مارس 2014 نیز وجود دارد.

و بسیاری نمونه‌های دیگر

این دو تنها نمونه‌های موفق در فضای چاپ سه‌بعدی نبودند. نمونه‌های دیگری نظیر RoBo 3D ،RigidBot 3D و fobtotum نیز در میان موفق‌ترین‌ها قرار داشتند. انتظار داریم در سال 2014 حتی از این هم بیشتر شاهد داستان‌های موفق چاپ‌ سه‌بعدی باشیم چرا که اشتیاق مردم به این تکنولوژی روز به روز فزونی می‌یابد.

ساعت‌های هوشمند

به دنبال موفقیت ساعت پبل در سال 2012، ساعت‌های هوشمند یکی دیگر از دسته‌بندی‌های داغ سرمایه‌گذاری در سال 2013 را تشکیل می‌دادند. تنها تعداد انگشت‌شماری کمپین موفق در این زمینه وجود داشت، اما آن‌هایی که با موفقیت مواجه بودند به سرعت از حد انتظار فراتر رفتند.

Neptune Pine

ea66d7a4b3c9fee873d364e20451e819 large

برخلاف Pebble که به دنبال راهی نوین برای تعامل با گوشی هوشمندتان از روی مچ دست بود، Neptune Pine بدنبال این است که کل عملکرد گوشی شما را دور مچ دست‌تان بپیچد. با توجه به اینکه این ساعت نسخه کاملی از اندروید را اجرا کرده و حتی دارای یک دوربین نیز هست، Pine نوید بخش دستگاهی است که می‌تواند تقریبا جایگزین گوشی شده و تقریبا هرگونه اپلیکیشنی که بر روی اندروید اجرا می‌شود را پشتیبانی کند.

کمپین کیک‌استارتر این پروژه همین هفته پیش به پایان رسید. از مبلغ 100 هزار دلار مورد نیاز، مجموعا سرمایه‌ای معادل 804,224 دلار جمع‌آوری شد. برای کسانی که سفارش اولیه را از دست داده‌اند امکان پیش‌سفارش بعدی فراهم است که پیش‌بینی می‌شود در ماه مارس 2014 آماده ارسال گردد.

Kreyos Meteor

strap1

ساعت هوشمند Kreyos قرار است ساعتی ساده و در عین حال ظریف و زیبا باشد که می‌تواند عملکردی فراتر از یک ساعت هوشمند عادی را ارائه دهد. از جمله توانایی‌های این ساعت هوشمند می‌توان به پشتیبانی کامل از فرامین صوتی (با استفاده از سیری و یا Google Now)، کنترل با ژست‌های حرکتی، مانیتورینگ تناسب اندام، پشتیبانی از iOS، ویندوز فون و اندروید و دیگر ویژگی‌های متفرقه اشاره کرد. بعلاوه تمام موارد ذکر شده، این ساعت به گونه‌ای طراحی شده است که بتوان از آن بصورت کلیپ کمربند نیز استفاده کرد، بنابراین نیازی نیست که همیشه دور مچ شما پیچیده شده باشد.

زمانی که کمپین مربوط به این پروژه در ماه ژوئن گذشته پایان یافت، Kreyos از سرمایه هدف 100 هزار دلاری خود فراتر رفته و 1.5 میلیون دلار جمع آوری کند. با توجه به مشکلات پیش آمده برای این شرکت به منظور آماده‌سازی و آزمایش محصولات، همچنان دستگاه‌های حمایت‌کنندگان برای آن‌ها ارسال نشده و برنامه ریزی انجام شده از ماه نوامبر به فوریه 2014 منتقل شده است. هنوز هم امکان پیش‌سفارش برای دور بعدی ارسال‌ها وجود دارد که اگر کمپانی بتواند به برنامه‌ریزی‌های خود برسد در ماه مارس ارسال خواهد شد.

Agent

wirelesscharging

بعنوان یک ساعت هوشمند دیگر، Agent خود را نسل جدید ساعت‌ها با ابزارهای جهانی برای توسعه‌دهندگان و طراحی زیبا که برای عموم مردم جذابیت دارد معرفی می‌کند. Secret Lab که در نیویورک واقع شده است از ساعت‌های به اصطلاح هوشمند دیگر به دلیل عمر باتری پایین و عدم جذابیت ابزارهای توسعه ان امید شده بود؛ بنابراین آن‌ها تصمیم گرفتند دستگاه خود را بسازند و در کیک‌استارتر اقدام به جمع‌آوری سرمایه مورد نیاز کنند.

درست همانند دیگر دستگاه‌های معرفی شده در این پست، Agent می‌تواند اپلیکیشن‌های اندروید را اجرا کند، دارای مجموعه‌ای از سنسورها برای تناسب اندام بوده (از همه مهم‌تر) شیک و زیبا به نظر می‌رسد. این پروژه در انتظار دریافت 100 هزار دلار سرمایه بود که در نهایت کمی بیش از 1 میلیون دلار نسیبش شد. این شرکت بدلیل انتظار برای تاییدیه FCC هنوز موفق به ارسال سفارشات نشده است. اگر سفارش اولیه را از دست داده‌اید می‌توانید از طریق وب‌سایت Agent یکی برای خود رزرو کنید.

دستگاه‌های مکان‌یابی

اگر شما هم مثل ما هستید و همیشه وسایل خود را گم می‌کنید مسلما از شنیدن اینکه بالاخره تکنولوژی راهی برای حل این معضل پیدا کرده خوشحال خواهید شد. با ظهور بلوتوث کم‌مصرف تعدادی دستگاه بوجود آمده‌اند که به شما امکان می‌دهد محل وسائل خود را ردیابی کرده و اگر اشیاء خود را گم کردید با راحتی بیشتری به یافتن آن‌ها بپردازید.

Chipolo

51b4ab8ee62fc9d3d846d9dcd525e6c1 large

به کمک chipolo، هم‌اکنون ردیابی وسایل به سادگی وصل کردن یک حلقه به آن‌ها و نصب یک اپلیکیشن بر روی گوشی هوشمند است. با پرداخت 35 دلار برای هر تگ می‌توانید مطمئن شوید که اشیا با ارزشی نظیر کیف پول، دسته‌کلید، لپ‌تاپ و... هرگز از کنار شما تکان نمی‌خورند. Chipolo محدوده‌ای 200 فوتی داشته و به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا دستگاه‌هایی مبتنی بر این پروژه ایجاد کنند؛ شاید چیزی شبیه به یک بازی مبتنی بر مکان بازیکن‌ها.

این پروژه به تازگی به کمپین خود پایان داده و از هدف 25 هزار دلاری خود به جمع‌اوری 293 هزار دلار سرمایه نائل شد. این شرکت ارسال دستگاه‌ها به حمایت‌کنندگان را آغاز کرده و همچنین امکان پیش‌سفارش دور بعدی را نیز فراهم کرده است.

Tile

carousel1-24c4759e733658191018d266a1a7890f1

Tile یک ردیاب کوچک چهار وجهی است که می‌تواند به اشیا چسبیده و یا مانند Chipolo با یک حلقه به آن‌ها وصل شود. اما Tile دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌های منحصر بفرد است که به یافتن وسایل گم شده کمک می‌کند. این دستگاه می‌تواند اشیا را از فاصله 150 فوتی ردیابی کند اما در فاصله فراتر از آن نیز کاربر را برای یافتن وسیله خود راهنمایی خواهد کرد. در صورتی که کسی که اپلیکیشن Tile را نصب دارد از کنار وسیله گم شده شما رد شود، مکان مربوطه در برنامه آپدیت شده و اطلاعات صحیح‌تری از آخرین مکان آن را به کاربر ارائه خواهد کرد.

 در یکی از بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین کمپین‌ها که تا کنون برپا شده، Tile توانسته مبلغی معادل 2.6 میلیون دلار را از مجموع 50 هزار حمایت‌کننده بدست آورد و همچنان به این روند ادامه دهد. این دستگاه تا به حال دو بار بطور کامل فروش رفته و در حال حاضر نیز پیش‌سفارشات برای تابستان 2014 جمع‌آوری می‌شوند.

عکاسی

تعدادی از تکنولوزی‌های جدیدی که در سال 2013 به لطف Crowdfunding به سرانجام رسید، به کاربران عادی امکان اجرای نوع‌های جدیدی از عکاسی نظیر تصویربرداری زمان‌گریز، نقاشی نور، stick و دیگر فرم‌فاکتورهای جدید را می‌دهد.

Pixelstick

slider5

در عکاسی به شیوه نوردهی دراز مدت چیزی جادویی وجود دارد؛ و Pixelstick آن را یک گام به پیش می‌برد. این دستگاه که از مجموعه‌ای از لامپ‌ها که به یک کامپیوتر کوچک متصل شده‌اند ساخته شده، به کاربر امکان می‌دهد که رنگ‌ها و صحنه‌ها را هنگام تصویربرداری در عکس ایجاد کند بدون اینکه نیازی به تقلب و استفاده از ابزارهایی نظیر فتوشاپ برای ایجاد افکت‌ها باشد.

این پروژه که احتمالا یکی از جذاب‌ترین ویدئوهای 2013 کیک‌استارتر را دارد توانست به مجموع 628 هزار دلار دست یابد در حالی که هدف تعیین شده تنها 110 هزار دلار سرمایه اولیه بود. این گروه در حال حاضر مشغول آماده کردن دستگاه‌ها برای ارسال در ابتدای سال جدید است. با این‌حال همچنان امکان پیش‌سفارش نیز وجود دارد.

Micron

52ac9fd64746ef6bf45c16643e6037e6 large

تصویربرداری زمان‌گریز (time lapse) می‌تواند کار دشواری باشد. این عملیات نیاز به یک Intervalometer (دستگاهی برای سنجش و محاسبه فواصل زمانی) گران قیمت و پر دردسر و یا هک کردن دوربین دارد. خوشبختانه، Micro راهی جدید برای انجام تصویر برداری زمان‌گریز ابداع کرده که اجرای آن را برای هر کسی ساده می‌کند. Micro دستگاهی است که تصویر برداری زمان‌گریز را به عصر تلفن‌های هوشمند آورده و به شما امکان می‌دهد که پیکربندی‌های پیچیده مربوط به این نوع تصویر برداری را در اسمارت‌فون خود انجام داده و بقیه را به این دستگاه بسپارید.

کمپین کیک‌استارتر Micro دقیقا پیش از کریسمس با جمع‌آوری 234 هزار دلار در مقابل هدف 40 هزار دلاری خود پایان یافت. همچنین امکان پیش‌سفارش نیز همچنان برای کسانی که این کمپین را از دست داده‌اند فراهم است. دستگاه‌ها در مارس 2014 ارسال خواهند شد بنابراین دقیقا به موقع و برای time lapseهای خیره کننده تابستانی در دست خریداران خواهد بود.

Panono

یکی از جالب‌ترین شیوه‌های تصویر برداری که در 2013 محبوب شد به لطف Panono که یک توپ دوربین‌دار قابل پرتاب است تحقق یافت. این توپ خوش دست می‌تواند پس از پرتاب، از بالا تصاویر ۳۶۰ در ۳۶۰ درجه بگیرد. کافی است این توپ را به سادگی به هوا پرت کنید و پس از آن یک تصویر پانورامای 108 مگاپیکسلی از اطراف دریافت کنید که برای رخدادهایی نظیر مهمانی‌ها، تصاویر دسته‌جمعی و عروسی‌ها بسیار مناسب است.

این دستگاه همچنین از Oculus Rift (نمایشگر پوشیدنی واقعیت مجازی) نیز پشتیبانی می‌کند. بنابراین می‌توانید هرگاه دوست داشتید لحظات ثبت شده را دوباره زنده کنید. Panono تنها پروژه این لیست است که کمپین جمع‌آوری سرمایه آن همچنان در Indiegogo باز است و در حال حاضر که 3 روز تا پایان آن زمان باقی است به مبلغ 868 هزار دلار دست یافته که کمی پایین‌تر از 900 هزار دلار مورد نیاز است.

Ubuntu Edge

edge-1

کمپین اوبونتو اج بزرگترین کمپین سال بود ولی با این وجود موفق به رسیدن به هدف خود نشد. پروژه جا‌ه‌طلبانه‌ای که قصد بازاختراع گوشی‌های هوشمند با استفاده از اوبونتو را داشت و Ubuntu Edge نامیده شده بود. این پروژه 12 میلیون دلار سرمایه را در مدت زمان کوتاهی بدست آورد ولی قادر به بدست آوردن 32 میلیون دلار هدف خود نشد. این کمپین بنا بر دو دلیل ارزش ذکر کردن را دارد. یکی اینکه اوبونتو اج رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری عمومی انجام شده را شکست و دیگری اینکه به بالاترین رکورد در سریع‌ترین جمع‌آوری 2 میلیون دلار، تنها در عرض 2 ساعت دست یافت.

اوبونتو اج تصور مجددی از اسمارت‌فون بود که هر دو نسخه موبایل و دسکتاپ (هنگام اتصال به نمایشگر) سیستم‌عامل اوبونتو و در کنار آن بوت دوگانه با اندروید را به واقعیت بدل می‌کرد. این دستگاه مشخصات تاثیر برانگیزی نظیر 4 گیگابایت رم، 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی و صفحه نمایشی از جنس یاقوت کبود را با خود به همراه داشت.

متاسفانه شرایط پیش‌سفارش این دستگاه برای بسیاری افراد با توجه به مبلغ 695 دلاری آن و نیز مدت زمان یک ساله برای تولید، فراهم نبود. با این حال کمپانی کنونیکال گفته است که تلاش می‌کند برخی از این ویژگی‌ها را به گوشی‌های آینده مبتنی بر سیستم‌عامل اوبونتو بیاورد.

نرم‌افزار

در سرمایه‌گذاری عمومی معمولا سخت‌افزارها محبوبیت بیشتری دارند ولی این به معنی عدم سرمایه‌گذاری بر روی پروژه‌های نرم‌افزارهای فوق‌العاده نیست. تعدادی پروژه نرم‌افزاری بزرگ به لطف Crowdfunding توانستند به اهداف خود دست یابند که معمولا در ازای پشتیبانی مالی انجام شده کلید لایسنس پروژه نهایی به کاربران تعلق می‌گرفت.

Ghost

53cb7cffa27c89a43bc91b40f604f7e2 large

پلتفرم جدید وبلاگ‌نویسی گوست، با عناوینی نظیر «آینده وبلاگ‌نویسی» و یا «قاتل وردپرس» مانند طوفان توجه‌ها را به خود جلب کرده است. این پروژه با هدف جمع‌آوری 25 هزار پوند سرمایه وارد کیک‌استارتر شد و در نهایت 196 هزار و 362 پوند نسیبش شد. توسعه‌دهندگان این پلتفرم در صدد ایجاد نسخه‌های چندگانه این نرم‌افزار تحت وب هستند.

گوست یک پلتفرم وبلاگ‌نویسی متن‌باز است که بر خلاف بسیاری از جایگزین‌های موجود تلاش نمی‌کند یک سیستم‌ مدیریت محتوای همه‌کاره باشد و بر ذات وبلاگ‌نویسی تمرکز کرده است. جالب‌ترین نکته در مورد این سیستم این است که کاملا بر اساس جاوا اسکریپت و در حقیقت با استفاده از پیاده‌سای سمت سرور جاوا اسکریپت یعنی زبان Node.js توسعه داده شده است که در نوع خود اولین است. با استفاده از Theming engine قدرتمند و پیاده سازی شده بر اساس Node.js، این پلتفرم برای وب مدرن ساخته شده و حامیان قدرتمندی نظیر WooThemes و شبکه آموزشی Envato را در پشت خود دارد.

به لطف ذات متن‌باز و آزاد این پروژه، می‌توان در هر زمانی آن را بصورت رایگان از این صفحه دریافت کرد.

Macaw

classes-dialog-transparent

بعنوان یکی دیگر از پروژه‌های مرتبط با وب، Macaw با جمع‌آوری 275 هزار دلار سرمایه با وجود هدف 75 هزار دلاری موفقیت چشم‌گیری در کیک‌استارتر کسب کرد. Macaw «نسل جدیدی» از ابزارهای طراحی وب است که امید می‌رود با ایجاد امکان نوشتن کدها بصورت مستقیم از منظر طراحی زندگی را برای طراحان و توسعه‌دهندگان وب آسان‌تر کند.

ابزارهای فعلی نظیر فتوشاپ به شخص امکان تبدیل سریع طرح اولیه یا پروتوتایپ به کد را نمی‌دهد و Macaw در صدد است این امکان را از طریق ساده کردن جریان کار فراهم کند. در حال حاضر اگر از حمایت‌کنندگان پروژه نباشید امکان دریافت برنامه را نخواهید داشت ولی می‌توانید از این لینک در لیست پستی مربوطه ثبت نام کنید.

دیگر پروژه‌ها

 در سال 2013 پروژه‌های بسیار زیادی از طریق Crowdfunding کار خود را شروع کردند که پوشش دادن تمام آن‌ها غیرممکن است. با این حال در ادامه تعدادی از این نمونه‌ها که چشمگیر هستند ولی در دسته‌بندی خاصی نمی‌گنجند آورده شده است.

Canary

20130731145324-canary-with-fruit-and-phone

هشدارهای خانگی در صده اخیر چندان نوآورانه محسوب نمی‌شوند ولی اکنون به لطف دستگاهی به نام Canary این موضوع در حال تغییر است. این پروژه خود را «اولین دستگاه امنیتی هوشمند خانه» می‌نامد که سنسورهای نور، حرکت، دما و کیفیت هوا را با هم ترکیب کرده تا آرامش خاطر کامل را به ارمغان بیاورد.

Canary از طریق جفت شدن با دستگاه اندروید و یا آیفون به شما اجازه می‌دهد که اگر چیزی غلط از آب در آمد سریعا متوجه شوید. برای نمونه درک تغییرات ناگهانی در دمای هوا (که می‌تواند نشان از آتش سوزی داشته باشد)، یافتن حرکات (اگر کسی بدون اطلاع شما وارد خانه شود) از جمله قابلیت‌های این دستگاه است. شاید یکی از کاربردی‌ترین ویژگی‌های این سیستم امکان قطع و وصل کردن آلارم از فاصله دور باشد که نیاز به اشتراک‌گذاری کد رمز را با دوستان و آشنایان از بین می‌برد.

Canary با وجود هدف 100 هزار دلاری تعیین شده در Indiegogo توانست به سرمایه عظیم 1.9 میلیون دلاری دست یابدو انتظار می‌رود اولین سری این دستگاه در ماه می 2014 برای مشتریان ارسال شود. البته اگر کمپین را از دست داده‌اید می‌توانید اقدام به پیش‌سفارش کنید.

باغچه هوشمند

1a227931ffdcd742f7aff02ad549ec55 large

تکنولوژی سرانجام سر از... شاخ برگ گیاهان درآورد! این باغچه هوشمند به شما کمک می‌کند در خانه خود به سادگی هرچه تمام‌تر گیاهان خانگی پرورش دهید که در مواردی می‌تواند بسیار سخت باشد. پرورش گیاه با این باغچه به سادگی سفارش تعدادی گل مریم و پونه کوهی و گل کاغذی و کاشتن آن‌ها در این باغچه و قرار دادن مقداری آب در کنار آن است. بقیه کار را باغچه هوشمند انجام خواهد داد.

گروهی که این تکنولوژی را معرفی کرده است سه سال تمام را وقت صرف توسعه و تحقیق بر روی این دستگاه بوده‌اند تا میزان دقیق اکسیژن، آب و مواد مغذی مورد نیاز گیاه را بدست آورده تا در هر شرایطی گیاهان شما به بهترین نحو به رشد خود ادامه دهند. پروژه باغچه هوشمند 75 هزار دلار سرمایه اولیه را هدف قرار داده بود که در نهایت موفق به جمع‌آوری 625 هزار دلار شد و بسیاری از دستگاه‌ها را پیش از کریسمس برای حمایت‌کنندگان ارسال کرده است.

همانند بسیاری پروژه‌های دیگر کیک‌استارتر می‌توانید از این لینک پیش‌سفارش خود را ثبت کنید.

Coin

یکی از ایده‌های رادیکال و ساختار شکن که می‌تواند در نهایت عملیات پرداخت را تغییر دهد نیز بصورت Crowdfunding سرمایه مورد نیاز خود را بدست آورد. Coin وعده داده است که کلیه کارت‌های اعتباری شما را در تنها یک کارت جمع کند. پیش از آنکه کارت را برای پرداخت بکشید کافی است با استفاده از یک دکمه که بر روی دستگاه تعبیه شده است تعیین کنید که مایل هستید از کدام کارت استفاده کنید. ویژگی‌های دیگری نظیر هشدار جا گذاشتن کارت نیز از جمله مواردی است که Coin را بسیار منحصر بفرد می‌کند.

Coin هدف 50 هزار دلاری خود را تنها در چهل دقیقه در کمپینی که بصورت اختصاصی ایجاد کرده بود رد کرد. انجام پیش‌سفارش هنوز هم ممکن است و اگر تا پیش از تابستان 2014 سفارش خود را ثبت کنید فقط 55 دلار برای شما آب خواهد خورد.

Bo و Yana

Bo-gives-a-friend-a-flower-730x4861

در ماموریتی با هدف آموزش کدنویسی به کودکان پنج ساله، Play-i کمپینی راه‌اندازی کرد تا برای ساخت دو ربات کوچک یعنی Bo و Yana سرمایه جمع کند. دلیل خاص بودن این دو ربات دوست داشتنی این است که آن‌ها کدنویسی را صرفا از طریق آموزش سینتکس یاد نمی‌دهند بلکه شیوه کشف، بازی و یافتن را به کار می‌گیرند.

این گروه در فضای جمع‌آوری سرمایه خود قادر به ایجاد 1.4 میلیون دلار سرمایه شدند و امکان پیش‌سفارش نیز همچنان برای کسانی که به کمپین نرسیده‌اند فراهم است. در حال حاضر Bo و Yana به ترتیب 169 و 59 دلار قیمت دارند که پس از اتمام مهلت پیش‌سفارش به طرز چشم‌گیری افزایش خواهد یافت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات