اریک اشمیت: بی‌توجهی به شبکه‌های اجتماعی بزرگترین اشتباه گوگل بود

سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
در آستانه‌ی سال نو میلادی تمامی افراد از هر قشری دارای آرزوها و برنامه‌هایی برای سال آتی میلادی هستند. در مصاحبه‌ای که اخیرا بلومبرگ با اریک اشمیت، مدیرعامل سابق و عضو هیئت مدیره فعلی گوگل به انجام رسانده، وی از برنامه‌های آتی گوگل در کنار اشتباهات غول فناوری سخن به‌میان آورده است. در ادامه با ما همراه باشید.
تبلیغات

مطمئنا بزرگترین اشتباه گوگل که اشمیت نیز به آن اعتراف کرده است نادیده گرفتن و بی‌توجهی به رشد روزافزون شبکه‌های اجتماعی بوده که گوگل درآن منفعل عمل کرده بود. اشمیت با اذعان به اشتباه گوگل در این مورد از عدم تکرار آن سخن گفت که نشان از ضربه‌ی بزرگی دارد که به این کمپانی در اثر غفلت وارد شده است. وی فعالیت‌ در حوزه‌‌های دیگر را توجیهی برای این غفلت برشمرد، هرچند مسئولیت این اشتباه را نیز به‌عهده گرفت. اشمیت سخنی از Google Buzz به میان نیاورد، در حالی که می‌توان آن را نیز یکی از پروژه‌هایی عنوان کرد که با شکست مواجه شد، در حالی که جایگزین آن، گوگل پلاس موفقیت‌هایی را در جذب کاربران داشته است.

در بخش دیگری از سخنان خود، اشمیت به صنعت ابزار‌های قابل حمل نیز اشاره کرده است و سال 2014 را سال انقلاب در این حوزه نامیده است. وی بزرگترین تغییر را استفاده‌ی افراد از تلفن‌های هوشمند و گسترش استفاده از آن عنوان کرده است. وی استفاده خیل عظیمی از افراد از تلفن‌ و تبلت‌ را تشکیل یک بستر بزرگ ارتباطی و ارتباط با سوپرکامپیوترها عنوان کرده است که منجر به ایجاد نسل جدیدی از بازی‌ها، اپلیکیشن‌ها و سرگرمی در کنار قابلیت‌های ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی خواهد شد. مطمئنا اشمیت و دوستان وی از این امر خرسند خواهند شد تا اپلیکیشن‌های گوگل نقش مهمی را در این آینده‌ی پربار بازی کنند.

لینک دانلود ویدئو

چندی پیش یکی از مدیران ارشد گوگل پلاس به اهمیت ویژه این شبکه اجتماعی برای گوگل اشاره کرد و اذعان داشت که در آینده که تمام سرویس‌های گوگل با گوگل پلاس یکپارچه خواهند شد. او از گوگل پلاس به عنوان آینده گوگل یاد کرد. در واقع گوگل پلاس جایگزین گوگل خواهد شد. گوگل طی یک سال اخیر تلاش‌های مثبتی را برای یکپارچه سازی سرویس‌های خود داشت که انتظار می‌رود در سال میلادی جدید نیز دنبال شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات