اپل و سامسونگ مذاکرات در مورد حق امتیاز پتنت‌ها را از سر گرفتند

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
جنجال‌های مابین کمپانی‌های اپل و سامسونگ گاه با تندتر شدن آتش مجادله بسیار طوفانی دنبال می‌شود، اما بعضا این دو کمپانی نیز با بازیافتن امید‌های خود، راه مذاکره را در پیش گرفته و سعی در حل مشکلات از راه‌های مسالمت آمیز دارند. گویا این روزها برگ جدیدی از روابط این دو کمپانی ورق خورده است. با ما همراه باشید.
تبلیغات

براساس رای دادگاه، اپل و سامسونگ برای حل مسائل حقوقی فی‌مابین در مورد مشکلات پتنتی موجود، تنها تا 18 دی‌ ماه فرصت دارند تا به ضرب‌الاجل اعلام شده توسط دادگاه عمل کرده و راه‌حلی دوستانه را برای این موارد بیابند. لوسی کو، قاضی فدرال ایالات متحده این رای را صادر کرده است. اما براساس گزارش منتشر شده در رسانه‌های کره‌ای، سامسونگ و اپل پای میز مذاکره نشسته و گفتگوها در این مورد را آغاز کرده‌اند.

هرچند سامسونگ و اپل به‌دلیل مشکلات پتنتی موجود همچون دو قطب مثبت و منفی از هم دور شده‌اند، اما مسائل آن‌چنان پیچیده نیست. براساس گزارش منتشر شده در Korean Times، سامسونگ ترجیح می‌دهد تا یک قرارداد همکاری بین این کمپانی و اپل به امضا برسد تا از این طریق بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی تلفن‌ها‌ی‌هوشمند جهان به تمامی پتنت‌های طراحی و تبلیغاتی اپل دسترسی داشته باشد.

در مقابل اپل نیز درخواست دریافت مبلغی برابر با 30 دلار در قبال هر دستگاه تلفن‌هوشمندی را دارد که در آن از فناوری‌های مربوط به پتنت‌های اپل به‌صورت غیرقانونی سو استفاده شده است. یکی از افراد حاضر در گفتگوها اعلام کرده است که این مبلغ کمی غیر منطقی و زیاد است، اما طرفین در تلاش برای تسریع در امر مذاکرات هستند.

همچنین این گزارش گریزی به گفتگوهای قبلی انجام شده زده است که از جمله‌ی آن می‌توان به مذاکره‌ی 17 ساعته‌ی چوی‌جی‌سونگ، مدیرعامل سامسونگ با تیم‌کوک مدیر عامل اپل اشاره کرد که بدون حصول توافقی به دلیل بالا بودن مبلغ درخواستی اپل بی‌نتیجه پایان یافته بود.

ماه گذشته نیز یکی از هیأت منصفه تصمیم‌گیری دره سیلیکون،  سامسونگ را محکوم به پرداخت 290 میلیون دلار برای استفاده‌ی غیرقانونی از پتنت‌هایی کرده است که مربوط به فناوری‌های استفاده شده در آیفون و آیپد است . این دومین رأیی بود که در 15 ماه اخیر به ضرر سامسونگ صادر شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات