تنهاترین نیمکت‌های دنیا

جمعه ۶ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۱
مطالعه 10 دقیقه
چیزی خاص در مورد نیمکت‌ها وجود دارد که شما را به سوی خود جذب کرده و دعوت به نشستن می‌کند. چه در مکانی شلوغ و پر سرو صدا قرار گرفته باشند و چه در گوشه‌ای دنج و خلوت، شما را می‌خوانند تا لحظه‌ای نشسته و استراحت کنید و از دیدن مناظر چشم نواز اطراف‌تان لذت ببرید. در این گزارش تصویری قصد داریم شما را با تعدادی از این نیمکت‌های گوشه نشین آشنا کنیم. تصور کنید اگر امکان داشتید که چند لحظه‌ای روی یکی از آنها بنشینید کدام یک را برمی‌گزیدید و چه احساسی داشتید؟ با ما همراه شوید.
تبلیغات

شاید منظره پیش روی‌تان دشتی سرسبز، اقیانوسی پهناور و یا تنها گذرگاهی خلوت در ناحیه حومه شهر باشد اما دست کم نیمکت‌ها لحظاتی سرشار از آرامش و دمی استراحت را در هر زمان از روز برای عابرین فراهم می‌کنند.

تنهاترین نیمکت‌های دنیا

چند بار از روی حسرت آرزو کرده‌اید که پارک سرسبزی در نزدیک منزلتان وجود داشت که می‌توانستید لحظه‌ای فارغ از زندگی ماشینی امروز در آنجا تمدد اعصاب کنید و تازه تصور کنید اگر سکوتی لذت بخش نیز بر محیط حکم‌فرما بود چه آرامشی را تجربه می‌کردید. بیشتر ما در شهرهایی پرجمعیت زندگی می‌کنیم و در چنین محیط‌های پیدا کردن چنین چیزی موهبتی خدادادی محسوب می‌شود. این همان چیزی است که این نیمکت تنهای رو به اقیانوس به مسافران خسته تقدیم می‌کند.

تنهاترین نیمکت‌های دنیا

عناصر کلیدی یک نیمکت همه به هم شبیه‌اند محلی برای نشستن و پایه‌هایی که آن را نگاه می‌دارد، اما در کنار اینها اگر به قوه خیالمان مجال دهیم هزاران ایده جدید و خلاقانه به ذهنمان می‌رسد. نیمکت چوبی و حکاکی شده، نرده‌های زیبا یا شبکه‌ای پیچیده از تزئینات آهنی. شاید اینها تمام آن چیزی است که این نیمکت قرار گرفته در فضای باز بدان‌ها نیازمند است تا بیشتر از آن‌چیزی که اکنون است بدرخشد.

تنهاترین نیمکت‌های دنیا

گاهی اوقات اوج لذت ما در این است که روی نیمکتی آسوده بنشینیم و به آن چه در مقابل دیدگان‌مان قرار گرفته خیره شویم. چیزی شبیه به همین نیمکت، این درست همان چیزی است که قصد معرفی آن را به شما داریم. تنهاترین و در عین حال زیباترین نیمکت‌های جهان. مطمئنا از دیدن آن‌ها لذت خواهید برد حتی اگر از قاب تصویر باشد.

تنهاترین نیمکت‌های دنیا

بی شک هیچ نیمکتی به این اندازه دورافتاده نیست. در اصل باید حسابی خودتان را گرم نگاه دارید تا از دیدن آن لذت ببرید. البته این لذت زمانی کامل‌تر می‌شود که لیوانی نوشیدنی گرم نیز همراه خود داشته باشید. منظره کوه‌های مرتفع برف گرفته و مکانی که شما برای نشستین انتخاب کرده‌اید شاید متضمن این نکته است که تمایل ندارید نیمکت و البته نوشیدنی گرم خود را با کسی شریک شوید.

تنهاترین نیمکت‌های دنیا

بیرون آمدن از رختخواب در یک صبح زمستانی کار سختی است بویژه آنکه مجبور باشید برای انجام کارهای‌تان منزل گرم و راحت خود را ترک کنید. اما اگر چنین منظره بی‌نظیری از طلوع خورشید در انتظارتان باشد چطور؟ آیا این کار به همان اندازه قبل سخت به نظر می‌رسد؟ مخصوصا آنکه سرمای هوا این مژده را به شما می‌دهد که در چنین لحظه‌ای کاملا تنها هستید. رنگ‌های نارنجی و صورتی آسمان که در آب بازتاب یافته منظره‌ای چشم نواز برای شروع یک روز کاری است.

تنهاترین نیمکت‌های دنیا

این نیمکت واقع در نرماندی در کشور فرانسه منظره‌ای بس هیجان انگیز یعنی آغاز یک طوفان را ارائه می‌دهد . البته این منظره‌ای است که عکاس این تصویر در آن زمان شاهدش بوده است. نکته جالب این تصویر در این است که شما لحظه‌ای روی نیمکت نشسته و در حال تحسین منظره پیش روی‌تان هستید و لحظه‌ای بعد در حال فرار برای پیدا کردن سرپناهی امن.

تنهاترین نیمکت‌های دنیا

دورنمای آسمان آبی و سبزی زمردگون چمن‌ها این باور را به ذهن بیننده متبادر می‌کند که در حال تماشای یک روز سرشار از آرامش در پارکی معمولی است. محل قرار گیری نیمکت و سایه درخت فروافتاده بر آن، اینجا را تبدیل به مکانی مناسب برای استراحتی چند ساعته، مطالعه کتاب، چرتی کوتاه و فروافتادن در دامان خیالات و رویاهای دلنشین کرده است. گاهی اوقات مکانی دور افتاده موهبتی است که بیش از آن آسوده و خواب آلود هستید که در موردش فکر کنید.

تنهاترین نیمکت‌های دنیا

اینجا دیگر صحنه‌ای است که ابرها در آن به صورتی دراماتیک ایفای نقش می‌کنند. این صحنه در سواحل نرماندی عکس برداری شده و این نیمکت شما را دعوت می‌کند چند لحظه‌ای در این ناحیه استراحت کنید. اینجا مونت سنت میشل نام داشته و جزیره‌ای صخره‌ای است که جزء فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و دارای تعداد زیادی قلعه باستانی و صومعه‌ای معروف می‌باشد.

تنهاترین نیمکت‌های دنیا

این نیمکت هم در ناحیه نرماندی قرار دارد و ظاهرش به انسان چنین تلقین می‌کند که گویی با عتیقه‌ای ارزشمند سرو کار دارد. شاید طراحی ساده‌ای داشته باشد ولی می‌توان به راحتی آن را در باغ‌های یونان و روم باستان نیز تصور کرد. اینجا مکانی مناسب برای مشاهده غروب خورشید است اما به دلیل ظاهر شبح گونه محیط اطرافش بهتر است خیلی زود و پس از دیدن غروب اینجا را ترک کنید.

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

ظاهر آن بیش از هر چیز دیگری به نیمکت شباهت دارد سه بلوک سنگی که نشیمن‌گاه و دو پایه آن را شکل داده‌اند. اما اگر از این نگاه سطحی بگذریم چیزی به مراتب شگفت آورتر مشاهده می‌کنیم. آیا جایی بهتر از این برای نشستن سراغ دارید؟ تنها کافی است چشمان‌تان را ببندید و به زمزمه برگ‌های رقصان در باد و جریان ملایم آب گوش کنید تا تمام استرس‌ها و خستگی‌های ذهن و روح و جسم‌تان از خاطر برود.

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

بار دیگر و نیمکتی رو به اقیانوس، به نظر می‌رسد چشم اندازی رو به اقیانوس بهترین گزینه به عنوان محلی برای قرار گیری این نیمکت‌های تنها در نظر گرفته می‌شود و حدس زدن در مورد دلیل آن چندان سخت نمی‌باشد. چه چیزی بهتر از به سینه کشیدن هوای تازه و نمکی اقیانوس و خیره شدن به تغییر رنگ آب آن با تغییرات رنگ آسمان و ابرهایی که بر فرازش شناورند آرامش را برای انسان به ارمغان می‌آورد.

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

این نیمکت سبز تنها نیز در فرانسه قرار گرفته است که دورنمای دریا را پیش رو دارد و به نظر میرسد مکانی مناسب برای آفتاب گرفتن و استفاده از سکوت مطلق است. هر چند با دیدن این عکس چنین تصور میشود که پس از یک پیادهروی طولانی در خط ساحل گزینهای بهتر از نشستن روی این نیمکت در انتظارمان نیست.

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

این نیمکت هم شبیه به بسیاری از نیمکت‌های معمول موجود در پارک‌هاست که در پارک سنت جرمن در منطقه‌ای در حوالی پاریس قرار گرفته است. شکوفه‌های بنفش درختانی که این نیمکت را احاطه کرده‌اند منظره‌ای دیدنی و رنگارنگ برای نشستن خلق کرده و این ذهنیت را تقویت می‌کنند که گویی از جهان واقعی قدم به میان نقاشی‌های رنگارنگ مونه گذاشته‌اید.

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

دیگر بار با منظره‌ای رو به دریا مواجهیم اما این بار در سنت آندره و کشور اسکاتلند. اما البته اجازه ندهید ظاهر این ابرها شما را نگران کند سنت آندره یکی از خشک‌ترین نواحی کشور اسکاتلند می‌باشد. شاید تنها این وزش باد است که موجبات خوشنودی شما را فراهم می‌آورد هر چند ابرها نیز تاثیر خود را در محیط گذاشته و احساسی مبهم ولی خوشایند را به بیننده انتقال می‌دهند.

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

اینجا شاهد منظره اسکاتلندی دیگری هستیم ولی این‌بار چشم انداز ما ناحیه مرتفع و کوهستانی لاخ می‌باشد. از عصر آهن تاکنون انسان‌ها در این منطقه ساکن هستند. پس شاید اینجا مناسب‌ترین مکان است که ساعتی نشسته و در مورد روند زندگی و حوادث روی داده در این اعصار تفکر کنیم.

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

وقتی که بیننده به این منظره نگاه می‌کند ناخودآگاه حس می‌کند که این اثری هنری و کنده شده در دل مرمر می‌باشد ولی در واقع این تصویر پس از یک روز طوفانی و برفی در مونترال در کشور کانادا برداشته شده است. مونترال تقریبا از ماه نوامبر تا اواخر مارچ با برف پوشیده می‌شود. پس اگر این تصویر توجه شما را جلب کرده حتما در این زمان به این ناحیه سفر کنید.

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

در تناقضی آشکار با دیگر نیمکت‌های معرفی شده در این مطلب این بار به سراغ نیمکتی تنها در حومه شهر رفته‌ایم. این نیمکت که در ناحیه وایت هال شهر لندن قرار گرفته در این ساعت از روز کاملا تنها و عزلت نشین به نظر می‌رسد. متاسفانه این نیمکت آسیب دیده و مکان راحتی برای تفکر و آرامش به شما ارائه نمی‌دهد حتی می‌توان گفت که ظاهر آن کمی هم ترسناک است ولی سایه افتاده بر زمین این نیمکت، حکایت دیگری دارد، حکایتی از تاثیر مرموز بر روح انسان.

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

این نیمکت بیش از آن‌که تنها به نظر آید متروک و سرگردان جلوه می‌کند. شاید برفی که روی آن را پوشانده در القای این حس بی تقصیر نباشد. اینجا فنلاند است و همه چیز دست به دست هم داده تا تاثیری غریب به این نیمکت ببخشد شاید حتی دیوارهای سنگی پشت آن نیز که گویی شما را دعوت می‌کنند در حیاط گورستانی قدیمی به گردشی مرموز بپردازید.

در اینجا و با تصویری دیگر از نیمکتی تنها سفر ما به انتها می‌رسد. امیدواریم که از دیدن آنها لذت برده باشید. این بار اما اگر جایی نیمکتی تنها دیدید در تنهایی‌اش شریک شوید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات