اپل به‌علت دخالت در قیمت گذاری آیفون‌های قراردادی در تایوان، 670,000‌ دلار جریمه شد؛ جریمه ی 1.7 میلیون دلاری در صورت عدم اجرای این حکم

جمعه ۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارشی که در وال‌استریت‌ژورنال منتشر شده است، کمیسیون تجارت آزاد تایوان، کمپانی اپل را به میزان 670,000 دلار جریمه کرده است. اپل به دلیل دخالت در قیمت گذاری و اعمال نظر در قیمت‌های تلفن‌های هوشمند قراردادی در تایوان جریمه شده است. این کمیسیون اعلام کرده است که در صورت تداوم این امر از سوی اپل، جریمه‌ی 1.7 میلیون دلاری در انتظار اپل است.
تبلیغات

براساس رای این کمیسیون، اپل سه کمپانی مخابراتی را تحت فشار قرار داده است تا سیاست‌های قیمت گذاری خود را قبل از عرضه‌ی تلفن‌های هوشمند برای اپل ارسال نمایند.

با بررسی ایمیل‌های ارسال شده بین اپراتورهای مخابراتی و اپل، مشاهده کردیم که این کمپانی‌ها سیاست‌های مورد نظر خود را برای قیمت گذاری محصولات پیش از عرضه‌ی محصولات به بازار در اختیار اپل قرار می‌دهند تا در صورت موافقت اپل، این محصولات با قیمت‌های مشخص شده به بازار عرضه شود.

همچنین براساس این حکم در صورتی که اپل سیاست‌های قیمت‌گذاری خود را برای تلفن‌های هوشمند آیفون که از طریق اپراتورها به صورت قراردادی عرضه می‌شود، تغییر ندهد، با جریمه‌ی سنگین 1.7 میلیون دلاری مواجه خواهد شد.

به‌نظر می‌رسد کمپانی اپل قانون 18 تجارت آزاد تایوان را به‌علت وادار کردن سه اپراتور اصلی برای تعیین قیمت آیفون‌های این کمپانی زیر پا گذاشته است.کمپانی اپل هیچ حقی برای دخالت در تعیین و فروش آیفون‌های خود پس از توافق اولیه با این کمپانی‌ها ندارد. براساس رای این کمپانی اپراتورهای مذکور می‌توانند با پرداخت مبلغ توافق شده بین خود و اپل، آیفون‌های اپل را به قیمتی که خود در نظر دارند به بازار عرضه کنند و اپل حقی در تعیین قیمت تلفن‌های هوشمند آیفون ندارد.

اپل می‌تواند برای این حکم درخواست تجدید نظر نماید، اما مداومت در پیش‌گرفتن سیاست‌های قبلی منجر به صدور حکمی دیگر برای پرداخت جریمه‌ی 1.7 میلیون دلاری خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات