تبدیل امواج الکترومغناطیس به موسیقی با استفاده از مجسمه‌ی موسیقی

یک‌شنبه ۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
آرون‌شروود، برنامه‌نویسی است که فناوری کامپیوتر را در موسیقی به کار گرفته است. وی آخرین محصول خود را با نام مجسمه موسیقی معرفی کرده است. مطمئنا پس از مشاهده‌ی این مجسمه شما نیز این نام را برازنده‌ی Magnetophone خواهید دانست.
تبلیغات

آرون نواختن موسیقی را از 15 سالگی بصورت حرفه‌ای آغاز کرده است و با توجه به این توانایی در سال‌های اخیر فعالیت‌های خود را در این حوزه بیشتر کرده است. سال گذشته نیز وی پرده‌ی الکترونیکی را با نام Firewall‌ ایجاد کرده بود که به موسیقی پخش شده عکس‌العمل نشان داده و نشانه‌هایی همچون شعله‌های آتش روی آن نقش می‌بست. اما Magnetaphone یکی از برجسته‌ترین ابزار‌های ساخته شده توسط آرون است.

این دستگاه از 14 سیم‌ گیتار و 14 آهن‌ربای الکتریکی دست‌ساز ساخته شده است. آهن‌رباهای الکتریکی در اثر عبور جریان الکتریکی متناوبا باردار شده و موجب به لرزه افتادن سیم‌های گیتار می شوند. ساختار این وسیله از آلومینیوم و اکرلیک ساخته شده است و ارتفاع آن 90 سانتی‌متر است. وی در ابتدا این وسیله را با استفاده از چوب ساخت که به دلیل شباهت به ساعت‌های قدیمی از این کار منصرف شد، چراکه وی در پی ساخت محصولی بود تا شباهتی به آلات موسیقی نداشته باشد. سیم‌های گیتار مورد استفاده در این وسیله طول‌های متفاوتی دارند تا در صورت ارتعاش اصوات مختلفی را ساتع کنند. تارهای مرتعش شده منجر به ارتعاش مولکول‌های هوای داخل جعبه شده و در نتیجه صدا ایجاد می‌شود.

لینک دانلود ویدئو

چیپ Arduino به‌عنوان مرکز پردازشی این مجسمه‌ی صوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این چیپ در حال نواختن موسیقی تصمیم می‌گیرد تا قطعات به‌کار برده شده‌ی بعدی به چه ترتیبی باشد. این چیپ دارای دو حالت است: در حالت اولیه این وسیله قطعات موسیقی را بصورت ادامه‌دار و تصادفی نواخته و در حالت بعدی این پردازنده تصمیم می‌گیرد تا چگونه و با چه ریتمی موسیقی نواخته شود. قطعه‌ی انتخاب شده بصورت دنباله‌دار نواخته می‌شود و در یک بازه‌ی زمانی تکرار می‌گردد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات