اسپانیا، گوگل را به خاطر زیر پا گذاشتن قوانین حریم خصوصی این کشور به پرداخت 1.2 میلیون دلار جریمه کرد

جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
از سال گذشته، یعنی زمانی که گوگل از نگارش جدید سیاست حفظ حریم خصوصی کاربران خود پرده برداشت، شش کشور مطرح اروپایی به صورت دائمی تمامی فعالیت‌های این کمپانی را در کشورهای خود تحت نظر گرفتند. حال به نظر می‌رسد که اسپانیا اولین کشوری است که رسما شمشیر خود را بر سر این کمپانی آمریکایی فرود آورده است.
تبلیغات

این کشور، گوگل را محکوم به پرداخت مبلغ 1.2 میلیون دلار کرده است. اما جرم گوگل در این مورد چیست؟ گوگل متهم شده که قوانین کشور اسپانیا را در مورد حریم خصوصی شهروندان این کشور زیر پا گذاشته است. همچنین این کمپانی در سیاست حفظ حریم خصوصی خود به هیچ عنوان ذکر نکرده که چگونه و چرا اقدام به جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران می‌کند. مضاف بر این، در هیچ کجای این سیاست گوگل ذکر نشده که این اطلاعات برای چه مدت زمانی در سرورهای این شرکت نگهداری می‌شوند.

از همه مهم‌تر این‌که، این احساس در اسپانیایی‌ها به وجود آمده که آن‌ها اکنون نمی‌دانند که چه کسی چه نوع اطلاعاتی از آن‌ها را در اختیار دارد.

در همین راستا، سران گوگل طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری رویترز اعلام کردند که فعلا، قبل از هر گونه اقدامی قصد دارند گزارش‌های مربوط به این ماجرا را به صورت کامل و با دقت مطالعه کنند.

شاید این بهترین فرصت برای گوگل باشد تا خود را از محکومیت‌های احتمالی آتی که از جانب سایر کشورهای اروپایی از جمله آلمان تصویب می‌شوند، نجات دهد. در حال حاضر، کشورهای مطرح اروپایی این کمپانی را به جرم زیرپا گذاشتن قوانین آن‌ها تحت فشار قرار داده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات