۷ رخداد عجیب روی داده در جهان ما

پنج‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۶
مطالعه 5 دقیقه
در این مطلب سعی داریم شما را با تعدادی از عجیب‌ترین رخدادهای دنیا آشنا کنیم.
تبلیغات

شاید همه انسان‌های روی این کره به دلیل وسعت این جهان از این رویدادها اطلاعی نداشته باشند. پدیده‌های بی‌شماری در این جهان روی می‌دهند که ما را حیرت زده و سرگرم می‌کنند. این پدیده‌های جالب توجه به عنوان بخشی از روند زندگی بشر پذیرفته شده‌اند. البته برخی از آن‌ها در زمره جالب‌ترین و بی‌نظیرترین این پدیده‌ها قرار می‌گیرند. در این مطلب سعی داریم شما را با تعدادی از عجیب‌ترین این رخدادها آشنا کنیم. با ما همراه شوید.

آذرخش فناناپذیر، ونزوئلا

most-bizarre-phenomenon-eternal-lightning-in-venezuela

آذرخش کاتاتومبو یکی از عجیب‌ترین و خاص‌ترین پدیده‌های طبیعی است که در جهان روی می‌دهد. این پدیده در مصب رودخانه کاتاتومبو (Catatumbo) جایی که رودخانه به دریاچه ماراکایبو (Maracaibo) می‌ریزد، رخ می‌دهد. در اصل پدیده‌ای جوی است که به شکل خطی از روشنایی دیده می‌شود. این آذرخش از توده ابری طوفانی در ارتفاع پنج کیلومتری منشأ می‌گیرد. این رویداد 140 تا 160 شب در سال رخ می‌دهد که در هر شب این پدیده 10 ساعت به طول انجامیده و به طور متوسط در هر ساعت 280 مرتبه اتفاق می‌افتد. این رخداد همچنین به عنوان طوفان پایدار هم نامیده می‌شود. قدرت این آذرخش حدود 400‌هزار آمپر تخمین زده می‌شود و تا 400 کیلومتری قابل مشاهده است. بر طبق نتایج تحقیقات صورت گرفته مشخص شده که علت روی دادن این پدیده بادهایی است که از سمت ناحیه آند می‌آیند. همچنین این آذرخش به عنوان راهنما توسط ملوانان و دریانوردان استفاده می‌شود.

باران ماهی، هندوراس

most-bizarre-phenomenon-the-rain-of-fishes-in-Honduras

در داستان‌های فولکلور هندوراس به بارانی از ماهی اشاره شده ولی در دنیای واقعی نیز این پدیده در ناحیه دپارتامنتو د یورو (Depatamento De Yoro) بین ماه‌های می و جولای رخ داده است. شاهدان عینی ماجرا این واقعه را چنین توصیف کرده‌اند: ابتدا ابر تیره رنگی در آسمان ظاهر شده و پس از آن وقایع دیگری همچون رعد وبرق، گردباد، بادهای سهمگین و باران شدیدی که 2 تا 3 ساعت به طول انجامیده رخ داده است. پس از آن‌که بارش باران خاتمه یافته صدها ماهی که هنوز زنده بودند روی زمین یافت شده‌اند. مردم محلی این ماهی‌ها را جمع آوری کرده و به مصرف رساندند. از سال 1998 تاکنون فستیوال باران ماهی هر ساله در شهر یورو جشن گرفته می‌شود.

بزهای کوهنورد، مراکش

most-bizarre-phenomenon-Climbing-Goats-in-Morocco

بزهایی که از درخت بالا بروند ممکن است فقط در کشور مراکش پیدا شوند. این بزها برای خوردن میوه‌های درخت آرگان (Argan)که به میوه زیتون شباهت دارند از این درخت بالا رفته بودند.

باران قرمز، کرالا، هندوستان

most-bizarre-phenomenon-Red-Rain-in-Kerala-India

از 25 جولای تا 23 سپتامبر سال 2001 در ایالت کرالا در کشور هندوستان بارانی قرمز به شروع به باریدن کرد. البته در آن زمان باران به رنگ‌های زرد، سبز و حتی سیاه نیز گزارش شد. مقامات دولتی هند اعلام کردند که علت تغییر رنگ باران به دلیل انتشار هاگ‌های جلبک‌ها به درون هوا بوده است. این پدیده مجددا در سال 2006 آغاز شده و این ایالت را به مرکزی برای توجهات جهانی تبدیل نمود.

طولانی‌ترین امواج، برزیل

most-bizarre-phenomenon-longest-wave-in-Brazil

دو مرتبه در سال بین ماه‌های فوریه و مارچ آب اقیانوس اطلس به درون رودخانه آمازون سر ریز شده و طولانی‌ترین امواج جهان را در کشور برزیل ایجاد می‌کند. این پدیده ناشی از جریان‌های اقیانوس اطلس و برخورد آن با مصب رودخانه آمازون می‌باشد. نتیجه این رویداد تولید امواجی با ارتفاع 12 پا است که تا نیم‌ساعت این ارتفاع را حفظ می‌کنند.

خورشید سیاه، دانمارک

در طول فصل بهار در کشور دانمارک حدود نیم ساعت قبل از تاریک شدن هوا بیش از یک میلیون استورنوس ولگاریس (Sturnus Vulgaris)که گونه‌ای‌ از پرندگان می‌باشند، گرد هم جمع شده و مجموعه‌ای از اشکال به یادماندنی را در آسمان شکل می‌دهند. آن‌ها به این کار تا تاریک شدن آسمان ادامه می‌دهند. این پدیده که به نام خورشید سیاه نامیده می‌شود هر ساله اوایل بهار در نواحی غربی دانمارک قابل مشاهده است.

 رنگین کمان آتشین در آیداهو

most-bizarre-phenomenon-fire-rainbow-in-Idaho

پدیده‌ای است جوی که به نام قوس افق یا رنگین کمان آتشی شناخته می‌شود. معمولا این پدیده زمانی رخ می‌دهد که خورشید در ارتفاع بالایی قرار گرفته است. (بیش از 58 درجه در بالای خط افق) نور خورشید مستقیما از میان ابرهای سیروس که نوعی از ابر می‌باشد تابیده و در نتیجه اشکال یخی کریستالی و 6 وجهی ایجاد می‌کند که اثری همانند منشور دارند. نتیجه این پدیده اشکالی شبیه به شعله‌هایی رنگین کمان مانند است.

منبع WorldInterstingFacts

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات