شبکه اجتماعی مایکروسافت با نام «Socl» برای آیفون و اندروید منتشر شد

پنج‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
هدف اصلی Socl ایجاد شبکه اجتماعی با قابلیت ساخت، جمع‌آوری و به‌اشتراک گذاری مطالبی است.
تبلیغات

آیا می‌دانستید مایکروسافت نیز شبکه اجتماعی مخصوص خود را به راه انداخته است؟ اگر نمی‌دانستید، جای تعجب ندارد. چرا که ما هم از شبکه اجتماعی این غول بزرگ تکنولوژی که ظاهرا با نام Socl فعالیت خود را آغاز کرده است و چیزی همانند فیس‌بوک، تویتر و گوگل‌پلاس است، خبر نداشتیم. با ما همراه باشید تا ضمن آشنایی بیشتر با این رقیب تازه در شبکه‌های اجتماعی، لینک دانلود اپلیکیشن‌های مخصوص تلفن‌های هوشمند از این شبکه را نیز در اختیارتان قرار دهیم.

به‌روزرسانی: شبکه‌ی اجتماعی socl در مارس ۲۰۱۷ تعطیل شد.

هدف اصلی Socl ایجاد یک شبکه اجتماعی با قابلیت ساخت، جمع‌آوری و به‌اشتراک گذاشتن مطالبی است که با کمک تصاویر  و انیمیشن‌های جذاب در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. همچنین شما می‌توانید استاتوس، عکس، ویدئو و لینک‌هایتان را نیز به‌اشتراک بگذارید. این محتویات نیز همانند facebook ،Pinteres ،Tumblr و Twitter به‌صورت مستقیم در Socl  قابل به اشتراک گذاری هستند.

مایکروسافت همچنین یک نسخه از این شبکه اجتماعی را برای کاربران تلفن‌های هوشمند با سیستم عامل‌های ویندوز‌فون، اندروید و iOS ارائه کرده است. به نظر می رسد که این اپلیکیشن در تمام این سیستم عامل‌ها یکسان باشد.

برای استفاده از Socl، شما نیازمند یک اکانت در مجموعه مایکروسافت هستید. همچنین می‌توانید با پروفایل فیس‌بوک‌تان نیز به Socl وصل شوید و سپس بعد از طی کردن چند مرحله یک اکانت تازه بسازید. ضمنا جدا از اینکه می‌توانید مطالب خود را در Socl به اشتراک بگذارید و یا مطالب دیگران را مشاهده کنید، آن‌ها را در دیگر شبکه‌های اجتماعی که در قبل به آن اشاره کردیم نیز به اشتراک بگذارید.

لیست کامل امکاناتی که توسط Socl در اختیار شما قرار می‌گیرد عبارت است از:

  •  ساختن تصاویر ترکیبی زیبا و Meme دلخواه و جذاب
  • به اشتراک گذاشتن آنچه که ساخته‌اید در Socl به همراه دیگر شبکه‌های اجتماعی
  •  ایجاد پاسخ های تصویری به محتوای موجود در شبکه (riffs)
  • عکس بگیرید و در سرویس به اشتراک بگذارید
  • اطلاع‌رسانی‌های سریع مربوط به فعالیت‌های اجتماعی در رابطه با مطالبی که مورد علاقه‌ و توجهتان قرار گرفته است
  • موارد مورد علاقه خود را در مجموعه‌های منظم شده قرار دهید
  •  با دیگر مردم جهان که سلیقه یکسانی در به اشتراک گذاشتن مطالب دارند، ارتباط برقرار کنید

اپلیکیشن Socl، با لگ فراوان همراه است و از لحاظ بصری نیز  چندان چنگی به دل نمی‌زند. اگرچه ممکن است این موضوع فقط برای نسخه اندروید که توسط نگارنده منبع مقاله مورد آزمایش قرار گرفته اینچنین به نظر برسد.

راهنمایی برنامه نیز کاملا بلااستفاده است. در ساختار طراحی این اپلیکیشن، اصول سادگی کاملا لحاظ شده است. نکته دیگر آن، مشکل برای وصل شدن به حساب فیس‌بوک و نیز ساخت یک حساب جدید در Socl می‌باشد که در هنگام آزمایش، گریبان گیر نویسنده مقاله منبع شده است.برخلاف دیگر شبکه‌های اجتماعی شما می‌توانید بدون وصل شدن به حسابتان، مطالبی که در Socl وجود دارد را مشاهده کنید. اما طبیعتا بدون داشتن یک حساب، شما قادر به اشتراک گذاری و یا دنبال کردن دیگر کاربران نخواهید بود.

به هر ترتیب با ارائه اولین نسخه این شبکه و اپلیکیشن آن،  انتظار مشاهده مشکلات متعدد در نمایش و باگ‌های کوچک و بزرگ نیز غیر قابل انکار است که امیدواریم این مشکلات در نسخه‌های بعدی رفع شوند. شما می‌توانید Socl را برای سیستم عامل  اندروید، iOS و ویندوز فون دانلود و نصب کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات