گوگل کمپانی Boston Dynamics، سازنده‌ی ربات گربه‌ی وحشی را تصاحب کرد

شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
اگر رباتی شبیه به یک گربه‌ی وحشی را دیده باشید که به شکلی رعب‌آور قادر به تاخ‌و‌تاز است، پس نام کمپانی Boston Dynamics را نیز شنیده‌اید. گوگل با خرید این کمپانی گام دیگری در جهت تحقق یکی از جدید‌ترین اهداف خود برای تولید ربات‌های صنعتی برداشته است. همانطور که می‌دانید، اندی‌رابین، رهبر پیشین تیم اندروید، مدیریت تیم طراحی روباتیک گوگل را برعهده گرفته تا این پروژه را نیز همچون اندروید، به سرمنزل مقصود رهنمون کند.
تبلیغات

Boston Dynamics نامی آشنا در صنعت ساخت‌ ربات‌های چهارپا است که قابلیت‌های بی‌نظیری ارائه می‌دهند. از جمله‌ ربات‌های تولید شده توسط این کمپانی می‌توان به BigDog رباتی چهارپا شبیه به سگ اشاره کرد که قابلیت حرکت در برف، یخ، مناطق کوهستانی را دارد، Cheeta یک ربات سریع است که قابلیت حرکت با سرعتی برابر با 47 کیلومتر بر ساعت را دارا است و PETMAN‌ یک ربات انسان نما است. در ادامه می‌توانید ویدئوهایی از عملکرد این ربات‌ها را به نظاره بنشینید.

لینک‌ دانلود ویدئو

لینک دانلود ویدئو

لینک دانلود ویدئو

براساس گزارشی که توسط روزنامه‌ی نیویورک‌تایمز منتشر شده، این توافق روز جمعه صورت گرفته است، اما هنوز نقش این کمپانی در برنامه‌های آتی گوگل برای توسعه‌ی ربات مشخص نشده است. اطلاعاتی در مورد جزئیات توافق صورت گرفته منتشر نشده، اما براساس شنیده‌ها، قراردادهای قبلی این کمپانی همچون قرارداد همکاری با آژانس ملی تحقیقات دفاعی (DARPA) با مبلغ 10.8 میلیون دلار همچنان پابرجا خواهد ماند. اگرچه این قرارداد با یک موسسه‌ی نظامی است، اما گوگل اعلام کرده که هدف آن تبدیل شدن به یک کمپانی تولید کننده‌ی تجهیزات نظامی نیست.

پایه‌های این کمپانی که در ماساچوست آمریکا مستقر است، از دانشگاه MIT و در سال 1992 شکل گرفته است. Boston Dynamics سریعا رشد کرده و شروع به همکاری با سازمان‌های نظامی کرده است.

اندی‌رابین، مدیر پیشین تیم ‌اندروید و رهبر کنونی بخش توسعه‌ی ربات گوگل، در توییتی آینده‌ را بسیار روشن و بی‌نظیر توصیف کرده است.

The future is looking awesome! https://www.nytimes.com/2013/12/14/technology/google-adds-to-its-menagerie-of-robots.html?hpw&rref=technology— Andy Rubin (@Arubin) December 14, 2013

اندی‌رابین اخیرا در گفتگو با روزنامه‌ی نیویورک‌تایمز، خبر از ورود گوگل به عرصه‌ی رباتیک داده و آن را یکی از پروژه‌های بزرگ گوگل توصیف کرده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات