شایعات جدید حکایت از پیشنهاد 1 میلیارد دلاری مایکروسافت به سامسونگ برای تولید تلفن‌های هوشمند ویندوزفونی دارد

پنج‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت تکاپوی بی‌نظیری را برای گسترش حوزه‌ی اکوسیستم ویندوز فون در پیش گرفته است که نویدبخش طلوع دوباره‌ی غول کهنه‌کار دنیای فناوری پس از تغییرات و انس‌گیری با شرایط جدید جهان تکنولوژی است. الدار مورتازین، بلاگری است که داستان جدیدی را در رابطه با دو کمپانی بزرگ فعال در حوزه‌ی فناوری روایت کرده است که حکایت از توافق برای ورود هر چه قوی‌تر سامسونگ به پلتفرم ویندوزفون دارد.
تبلیغات

براساس گزارش منتشر شده در وبلاگ الدار، مایکروسافت پیشنهادی یک میلیارد دلاری را به سامسونگ ارائه داده است و طی آن سامسونگ را به فعالیت بیشتر در حوزه‌ی تلفن‌های هوشمند ویندوزفونی دعوت کرده است. مطمئنا این خبر در حد شایعه است، اما وقوع چنین امری چندان هم دور از ذهن نیست.

بدون شک وقت آن فرا رسیده است تا مایکروسافت را به‌عنوان مالک جدید نوکیا باور کنیم، از این‌رو ردموندی‌ها که قبلا غول نرم‌افزاری جهان بودند، هم‌اکنون با تصاحب یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین تولیدکنندگان تلفن‌های همراه، هر دو بازوی خود را بیش از پیش تقویت کرده‌ است تا به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده‌ی حاضر در عرصه‌ی تولید تلفن‌های هوشمند ویندوزفونی مطرح باشد، هرچند که سایر تولید کنندگان در این حوزه همچون سامسونگ، هوآووی و HTC فعالیت کم‌رنگ‌تری در پلتفرم موبایل مایکروسافت دارند.

با توجه به اینکه مایکروسافت سیاستی همچون اپل را برای توسعه اکوسیستم خود در پیش گرفته است، ازاین‌رو ارائه‌ی این پشنهاد کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد، هرچند در صورت واقعیت این امر، مطمئنا ردموندی‌ها دلایلی منطقی را برای این اقدام دارند. در گذشته نیز مایکروسافت پیشنهادی این چنینی را پیش‌روی نوکیا گذاشته بود که منجر به آغاز فعالیت تولیدکننده‌ی فنلاندی در اکوسیستم ویندوزفون شد. اما باید به این نکته توجه داشت که سامسونگ تفاوت فاحشی با نوکیا داشته و مبلغی چند میلیارد دلار رقم چندان زیادی برای غول کره‌ای نیست، اما می‌توان آغاز فعالیت در این حوزه را آغاز سرازیر شدن درآمدهای کلان برای سامسونگ نامید.

Another "good" news from Microsoft - company negotiate with Samsung and offer 1 billion support if vendor will produce Windows Phone devices— Eldar Murtazin (@eldarmurtazin) December 12, 2013
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات