بهترین شرکت‌های حوزه فناوری برای کار کردن کدامند: توییتر رتبه نخست، گوگل رتبه 6 و اپل در جایگاه 35

چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۲
مطالعه 3 دقیقه
Glassdoor، یک وب‌سایت فعال در حوزه‌ی مشاغل است که سالیانه لیستی از بهترین مشاغل و همچنان برترین محیط‌های کار را مورد ارزیابی قرار داده و اسامی برترین کمپانی‌ها را که شرایط خوبی برای کارکنان خود ایجاد می‌کنند، منتشر می‌سازد. از‌این‌رو این وب‌سایت لیستی از کمپانی‌هایی را منتشر نموده که دارای بهترین محیط‌ و شرایط برای کار کردن هستند. توییتر با قرارگرفتن در رتبه‌ی نخست فعال در حوزه‌ی فناوری، لقب بهترین کمپانی فناوری جهان را برای کار کردن به خود اختصاص داده است.
تبلیغات

توییتر برای اولین بار پس از گذشت سه‌سال جایگاه فیس‌بوک را از آن خود کرده است که در سال‌های 2011، 2012 و 2013 این رتبه را در اختیار داشت.

نکته‌ی جالب در این مورد سقوط چند پله‌ای فیس‌بوک است. توییتر رتبه‌ی اول شرکت‌های فناوری و رتبه‌ی دوم رده‌بندی کلی را به خود اختصاص داده است، پس از توییتر، لینکداین قرار گرفته، این شبکه اجتماعی در رتبه‌بندی کلی نیز جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است. نهایتا فیس‌بوک در رتبه‌ی سوم شرکت‌های فعال در عرصه‌ی فناوری و مکان پنجم رده‌بندی کلی را مال خود کرده است.

از بین تمامی کمپانی‌هایی که در این لیست پنجاه‌تایی جا گرفته‌اند، 22 شرکت در حوزه‌ی فناوری به فعالیت مشغول هستند و در نتیجه این نشان از مساعد بودن شرایط در حوزه‌ی فناوری برای کار دارد، البته این موضوع در خارج از کشور صادق است، در داخل اوضاع به طور کلی متفاوت به نظر می‌رسد!

در ادامه می‌توانید نام تمامی 22 شرکت منتخب فناوری را که در لیست 50 تایی حضور یافته اند به نظاره بنشینید.

BestCompantOne

همانطور که سال گذشته نیز به ابن نکته اشاره شد، گوگل و فیس‌بوک مزایای خوبی را برای مهندسان خود در نظر می‌گیرند و کارمندان این دو کمپانی درآمد بالایی دارند؛ از‌این‌رو حضور این دو شرکت بین ده کمپانی بالای جدول دور از ذهن نیست. اما حضور گوگل در رتبه‌ی ششم علی‌رغم مدیریت پروژه‌های فراوان این کمپانی کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد. این واقعیت در مورد اپل نیز صادق است. اپل نیز سال گذشته در رده‌ی 34 حضور داشت که امسال با یک رده سقوط به رده‌ی 35 نزول کرده است. مایکروسافت نیز همچون سال گذشته جایی در این لیست 50 تایی ندارد.

این رتبه‌بندی براساس نظرات کارمندان کمپانی‌های سطح بالای جهان انجام می‌پذیرد. با پایان یافتن نظر سنجی از کارکنان، Glassdoor براساس الگوریتم خود، تمامی نظرات را مورد بررسی قرار می‌دهد و با توجه به فاکتورهایی همچون کمیت، کیفیت و ارتباط و هماهنگی نظرات، کمپانی‌های موردنظر را رده‌بندی می‌کنند.

از‌این‌رو می‌توان به این نتیجه رسید که کارمندان توییتر نظرات مثبتی را در قبال شرکتی که در آن مشغول به کار هستند، دارند. اما امسال اولین سالی است که توییتر وارد بورس شده و شاید در سال‌های آتی شرایط بسیار تغییر کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات