استفاده از ابرکامپیوتر واتسون در اپلیکیشن‌های ارائه‌ی مشاوره

دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
شاید تا به حال نام سوپرکامپیوتر هوشمند IBM با نام واتسون به گوشتان خورده باشد. این ابر کامپیوتر با شرکت در مسابقه‌ی تلویزیونی Jeopardy که یک مسابقه‌ی پرسش و پاسخ در مورد اطلاعات عمومی است، برنده‌ شد و جایزه ی یک میلیون دلاری آن را به خود اختصاص داد. هم‌اکنون IBM قصد دارد تا از این سوپرکامپیوتر در زمینه‌های دیگری استفاده نماید که ارائه‌ی اپلیکیشن‌هایی برای برقراری ارتباط با واتسون و استفاده از مشاوره‌ها و پاسخ‌های واتسون یکی از آن‌ها است.
تبلیغات

استفان‌گلد، قائم‌مقام بخش سوپرکامپیوتر در IBM با اشاره به آغاز عرضه‌‌ی سه اپلیکیشن کاربردی که اطلاعات خود را از واتسون خواهند گرفت، خبر از همکاری با شرکای تجاری IBM‌ برای ارائه‌ی اطلاعات در سال 2014 میلادی داد.

وی توضیحاتی را نیز در مورد این اپلیکیشن‌ها داده است که به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت:

Fluid، وب‌سایتی در مورد ارائه‌ی خدمات در زمینه‌ی داد و ستد الکترونیک و اینترنتی است که راهنمایی‌هایی را در این حوزه در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. این وب‌سایت درصدد انتقال این خدمات به اپلیکیشنی است که پاسخ‌ داده‌های مورد نیاز برای آن را تامین می‌کند.

واتسون با پردازش صدای افراد قادر است تا پاسخ سوالات آن‌ها را از پایگاه داده ی موجود در خود یافته و آن را در اختیار کاربران قرار دهد. کاربرانی که این اپلیکیشن را در اختیار خواهند داشت، قادرند تا به حجم عظیمی از اطلاعات دسترسی داشته باشند که واتسون آن‌ها را با پالایش و شناخت نیاز‌های کاربران در اختیار آن‌ها قرار خواهد داد.

این اپلیکیشن با اطلاعات دریافتی از کاربران و همچنین سوالاتی که از واتسون پرسیده می شود، علاوه بر ارائه‌ی پاسخ به آن‌ها، اطلاعات خود را نیز افزایش داده و خود را هوشمندتر از پیش می‌کند.

بقراط سیستم دیگری است که داده‌های خود را از واتسون تامین خواهد کرد. این اپلیکیشن با همکاری کمپانی داروسازی MD Buyline توسعه داده شده است و برای راهنمایی کاربران در مورد داروها توسعه داده شده است. این اپلیکیشن به‌منظور بالا بردن رضایت مشتریان و استفاده بهتر و بهینه‌تر از داروها توسعه داده شده است. بقراط به منبع بسیار بزرگی از داده‌ها دسترسی دارد که با استفاده از آن بیماران قادرند تا انواع اطلاعات مورد نیاز خود در مورد داروهای مصرفی، انواع و موارد مشابه خود را از آن جستجو کنند.

CafeWell Concierge، یکی دیگر از اپلیکیشن‌هایی است که با استفاده از منابع داده‌ی وسیع واتسون و هوش مصنوعی خارق‌العاده‌ی آن توسعه داده شده است. این اپلیکیشن توسط یک کمپانی مشاوره در مورد پزشکی توسعه داده شده است. کاربران می‌توانند با استفاده از آن و در اختیار قرار دادن فاکتور‌های جسمانی خود، از این اپلیکیشن و در واقع از واتسون مشاورات پزشکی دریافت نمایند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات