تصویر کره‌ی زمین که 41 سال پیش توسط فضانوردان سفینه‌ی آپولو 17 از کره‌ی زمین ثبت شد

یک‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
مطمئنا شما نیز این تصویر زیبا را تا حال به دفعات مشاهده کرده‌اید. 41 سال پیش در چنین روزی، اعضای سفینه‌ی آپولو 17 این تصویر را در حال گردش به دور زمین ثبت کردند که بعدها به نام کره‌ی آبی مشهور شد.
تبلیغات

این تصویر با استفاده از یک دوربین Hasselblad 70 میلی‌متری که به یک لنز زایس 80 میلی‌متری مجهز بود، ثبت شده است که منجر به ماندگار شدن نام سه فضانورد این ماموریت فضایی به‌عنوان ثبت‌کنندگان این تصویر شده است. ایگونه‌کرنان، رونالد‌اوانز و جک‌اشمیت سه فضانوردی بودند که در این ماموریت فضایی حاضر بودند و با ثبت این تصویر فوق‌العاده زیبا که هم‌اکنون یکی از محبوب‌ترین تصاویر موجود از کره‌ی زمین است، به یکی از بهترین عکاسان موجود در تاریخ بشر تبدیل شدند. از آن زمان تا کنون، هیچ ماموریت فضایی انجام نشده است که فضانوردان را به آن فاصله از کره‌ی زمین حمل کند، چراکه بیشتر ماموریت‌های انجام شده که عازم مسافت دوری بوده‌اند، توسط فضاپیماهای هوشمند انجام شده است، بنابراین خاص بودن این تصویر، از این منظر نیز قابل ذکر است.

آپولو 17 آخرین برنامه‌ی فضایی ایالات متحده برای انتقال انسان به کره‌ی ماه است. در واقع آپولو 17، آخرین برنامه‌ی فضایی است که در طول آن بشر در کره‌ی ماه پا گذاشته است. در طول انجام این برنامه‌ی فضایی که شامل اقامت سه روزه در سطح کره‌ی ماه بود، اوانز با اقامت در سفینه‌ی فضایی و ایستگاه اصلی به روی مداری به دور کره‌ی ماه در حال چرخش بود و دو فضانورد دیگر، مشغول به گشت‌وگذار و انجام تحقیقات روی کره‌‌ی ماه بوده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات