تصاویری از گوگل‌گلس با امکان استفاده به‌عنوان عینک‌طبی فاش شد

یک‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۹
مطالعه 2 دقیقه
ظاهرا گوگل برای افرادی عینکی راه‌حل استفاده از گوگل گلس را ارائه خواهد کرد.
تبلیغات

اگر شما نیز جزو افرادی هستید که مجبور به استفاده از عینک‌ طبی هستید و به داشتن یکی از نمونه‌های عینک هوشمند گوگل نیز علاقه دارید، خبر خوش برای شما، انتشار تصویری از نمونه‌ای از عینک هوشمند گوگل با قابلیت تعبیه شیشه‌های طبی روی آن است که نوید بخش ارائه‌ی نسخه‌ی جدیدی از این عینک هوشمند برای این افراد است.

این تصاویر برای اولین بار روز پنج‌شنبه در حساب کاربری برایان‌ماتیاش، یکی از مدیران گوگل‌پلاس منتشر شد، اما پس از مدت کوتاهی این خبر به همراه توضیحات مربوطه از صفحه‌ی مذکور حذف شد. اما Phandroid‌ موفق شد قبل از برداشته شدن این تصویر، آن را برداشته و در وب‌سایت خود منتشر کند.

NewGoogleGlass2

نسخه‌‌‌ی جدید که تصاویر آن را مشاهده می‌کنید، تفاوت چندانی با نسخه‌ی اصلی ندارد و تنها اختلاف بارز آن در حذف میله‌ی نگه‌دارنده‌ و جایگزینی آن با یک قاب عینک است که کاربران را قادر به تعبیه شیشه‌های طبی خود در داخل آن و استفاده از آن به‌عنوان یک عینک معمولی می‌کند. هنوز مشخص نیست که آیا می‌توان تجهیزات گوگل‌گلس را در هر نوع فریم استفاده کرد یا نه؟ هرچند استنباط این امر با توجه به وجود تجهیزات گوگل‌گلس آنچنان سخت نیست. چراکه برای نگه‌داری این تجهیزات نیازمند وجود فریمی با دسته‌هایی با ضخامت مشخص است.

NewGoogleGlass1

موضوعی که می‌توان از تصاویر مورد نظر استنباط کرد، قابلیت استفاده از گوگل‌گلس توسط افرادی است که همیشه عینک‌های طبی را بر چشم می‌زنند. این افراد قادر خواهند بود تا در صورت تطابق مشخصات فیزیکی فریم خود، تجهیزات گوگل‌گلس را روی آن قرار داده و عینک طبی خود را هوشمند نمایند.

گوگل اطلاعاتی را در مورد این نمونه از گوگل‌گلس ارائه نداده است و براساس گزارش منتشر شده در وب‌سایت Mashable، مسئولان گوگل نیز به سوالاتی که در این مورد پرسیده شده است، پاسخی نداده‌اند.

ماه گذشته نیز وال‌استریت‌ژورنال گزارشی را منتشر کرد که براساس آن، گوگل در حال مذاکره با VSP، یکی از بزرگترین سازندگان فریم‌های عینک‌های طبی است تا در صورت حصول توافق، فریم‌های متنوعی برای گوگل‌گلس طراحی و تولید شود.

گوگل عینک هوشمند خود را با قیمت 1,500 دلار به توسعه‌دهندگانی که تمایل به خرید آن داشته باشند، می‌فروشد، اما قطعا قیمت نهایی محصول ارزان‌تر از این خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات