با مسحورکننده‌ترین شهرها و خانه‌های رنگارنگشان آشنا شوید

شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۱
مطالعه 7 دقیقه
رنگ‌های درخشان به صورت معناداری ظاهر یک شهر را تغییر می‌دهند. وقتی ادی راما (Edi Rama) در سال 2000 به عنوان شهردار تیرانا پایتخت آلبانی انتخاب شد، کمپینی برای اضافه کردن رنگ به این شهر کمونیستی سابق به راه انداخت. آپارتمان‌ها و ساختمان‌های عمومی با رنگ‌های تندی رنگ آمیزی شدند و بدین صورت پایتخت قدیمی به شهری رنگارنگ مملو از بناهایی با رنگ‌های صورتی، سبز، آبی و قرمز بدل شد. در ادامه همراه ما باشید تا شهرهای رنگارنگ جهان را به شما معرفی کنیم.
تبلیغات

نی‌هاون (Nyhavn)

colorful-cities-1

درست در همسایگی و رو به بندر کپنهاگ در کشور دانمارک منطقه‌ای قرار گرفته که هم محلی‌ها و هم توریست‌ها آن را به خوبی می‌شناسند، نی‌هاون که معنای نام آن بندر جدید است. در اینجا رستوران‌ها و بارهای زیادی قرار دارند که هم فرصتی برای استراحت و تجدید قوا در کنار کانال را برای بازدید کنننده‌های خسته فراهم می‌آورند و هم اسباب تفریح و سرگرمی را برای افراد سرحال و پر جنب و جوش مهیا می‌کنند. اما فراموش نکنید در هنگام بازدید از این شهر سری هم به ساختمان شماره 9 بزنید. اینجا یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های کپنهاگ است که قدمتش به سال 1681 برمی‌گردد. نویسنده معروف دانمارکی هانس کریستین اندرسن هم چند سالی در ساختمان شماره 18 زندگی کرده است.

بو-کاپ (Bo-Kaap)

colorful-cities-2

بو کاپ بخش خوش منظره شهر کیپ تاون در آفریقای جنوبی است که بر فراز تپه‌ای مشرف به مرکز شهر قرار گرفته است. این ناحیه به عنوان بخش مالایی شناخته می‌شود مخصوصا از زمانی که بیشتر ساکنین آن را نوادگان بردگانی تشکیل می‌دهند که توسط کمپانی هند شرقی و در طی قرون 17 و 18 از کشورهای هند، مالزی، اندونزی و سریلانکا به این جزیره آورده شدند. توریست‌ها می‌توانند در خیابان‌های باریک و پر پبچ و خم قدم زده و از دیدن ساختمان‌هایی که با رنگ‌های شاد و پر طراوت ترئین شده‌اند لذت ببرند.

زاکاتکاس (Zacatecas)

colorful-cities-3

شهر مکزیکی زاکاتکاس در سال 1548 به عنوان پناه‌گاهی برای معدن‌چیان نقره این ناحیه ساخته شده و طی قرون 16 و 17 به موفقیت و رونق زیادی دست یافت. شهر بر فراز دره باریک و سراشیبی ساخته شده و دارای خیابان‌های باریکی است که به تدریج به سمت نوک تپه بالا می‌روند. مرکز قدیمی این شهر دارای تعداد زیادی خانه‌های رنگارنگ است که عمدتا مربوط به قرن هجدهم می‌باشند. همچنین کلیسای جامع و کلیسای زیبای سانتو دومینگو که به دلیل پیکره با شکوه سردرش شهرت دارد، نیز در این ناحیه قرار گرفته‌اند.

کلوسوک (Kulusuk)

colorful-cities-4

به نظر می‌رسد گرینلند، ناحیه خودمختار کشور دانمارک که حدفاصل اقیانوس اطلس و منجمد شمالی واقع شده ، به اندازه کافی خانه‌های رنگارنگ دارد که جبران چشم‌انداز سرد و محیط دل‌مرده آن را بکند. یک نمونه بسیار خوب در این زمینه شهر کلوسوک است که روی جزیره‌ای صخره‌ای قرار گرفته است. این دهکده کوچک دروازه‌ای به شرق گرینلند است. گردش‌گران ماجراجو می‌توانند در تنگه بین دانمارک و کوهستان‌های باشکوه شرق گرینلند مناظر حیرت انگیزی از کوه‌های یخی را مشاهده کنند. کلوسوک دارای یک هتل قدیمی مربوط به 1999 و همچنین یک هتل نوساز برای پذیرایی از گردشگران می‌باشد. نام این ناحیه اشاره به گونه خاصی از پرندگان دارد که در این ناحیه زندگی می‌کنند.

لابوکا (La Boca)

colorful-cities-5

لابوکا بخشی از شهر بوئنوس آیرس در کشور آرژانتین می‌باشد که به دلیل ذوق و سلیقه ساکنینش به حق جایگاهی را در این لیست از آن خود کرده است. خانه‌های این منطقه نمونه حیرت آوری هستند از استقلال و خود مختاری که ساکنین لابوکا از آن بهره‌مندند. اغلب ساختمان‌هایی که با رنگ‌های تند آراسته شده‌اند به صورت دسته‌ای در کنار بندر قرار گرفته‌اند. دیگر بناهای جالب توجه این ناحیه شامل کلوب‌های تانگو و میخانه‌های ایتالیایی است. همچنین در میان ورزش‌های پرطرفدار این ناحیه باید به فوتبال اشاره کرد مخصوصا چون باشگاه بوکا جونیورز در این شهر منزل داشته و ورزشگاه آن یعنی استادیوم آلبرتو آرماندو که عموما (La Bombonera) نامیده می‌شود نیز در این ناحیه قرار گرفته است.

پلورین‌هو (Plourinho)

colorful-cities-6

مرکز تاریخی واقع در سالوادور، پایتخت ایالت باهیا در کشور برزیل را پلورین‌هو می‌نامند. این ناحیه به دلیل معماری مستعمراتی پرتغالی و بناهای تاریخی که قدمت آن‌ها عمدتا به قرن 17 تا 19 برمی‌گردد شهرت یافته است. بازدید کننده‌ها می‌توانند از کلیسای جامع سالوادور که یک کلیسای ژزوئیت (یسوعی) می‌باشد دیدن کنند. همچنین می‌توانند در خیابان‌های پرپیچ و خم این ناحیه پیاده‌روی کرده و از معماری مستعمراتی آن لذت ببرند. نام این شهر اشاره به اسباب شکنجه‌ای دارد که در گذشته بردگان آفریقایی را با استفاده از آن در مرکز شهر مجازات می‌کردند.

مانارولا (Manarola)

colorful-cities-7

مانارولا قدیمی‌ترین شهر در ناحیه سینکوئه‌تره واقع در سواحل مدیترانه متعلق به ایتالیا می‌باشد. این دهکده خوش منظره در بخشی از کوهستان قرار گرفته و منظره‌ای نفس‌گیر از دریای مدیترانه ارائه می‌کند. کافی است از خیابان‌های سراشیب و پیچ دار آن بالا آمده از نوشیدن اسپرسو در کافه‌های موجود در پیاده‌روها لذت برده و از یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های توریستی کشور ایتالیا حیرت زده شوید.

جادپور (Jodhpur)

colorful-cities-8

در مرکز بیابان لم یزرع تار (Thar) در کشور هندوستان شهر جادپور قرار گرفته است که دومین شهر بزرگ ایالت راجستان می‌باشد. این شهر تاریخی مملو از قلعه‌های نظامی، کاخ‌های سلطنتی و معابد است. وقتی در خیابان‌های جادپور قدم بزنید با بناهای فراوانی مواجه می‌شوید که زیر نور خورشید می‌درخشند . در واقع بسیاری از بناهای این شهر آبی رنگ‌اند. اگر از دور به این شهر نگاه کنید لکه‌ای آبی رنگ خواهید دید، گویی بخشی از آسمان به زمین افتاده است. از این روی جای هیچ تعجبی نیست که این جا را شهر آبی می‌نامند.

پوندا (Punda)

colorful-cities-9

ویلمستات (Willemstad) یکی از شهرهای عمده کاراسو (Curacao) است که جزیره‌ای واقع در سواحل کشور ایسلند و جنوب دریای کارائیب می‌باشد. معماری مستعمراتی و هلندی این شهر در تضادی دیدنی با آب‌های دریای کارائیب خودنمایی می‌کند. منطقه پوندا ناحیه تجاری اصلی و مقر دولت هلندی آنتیل می‌باشد. اینجا قدیمی‌ترین قسمت ویلمستات بوده و در سال 1634 تاسیس شده است. رنگ‌های درخشان و زنده ساختمان‌های این منطقه برای توجیه سفر به این ناحیه کافی به نظر می‌رسند.

گواناکزواتو (Guanajuato)

colorful-cities-10

این شهر زیبای مستعمراتی در آغوش کوهستان زیبای سیرا د گواناکزواتو (Sierra De Guanajuato) در کشور مکزیک آرمیده است. این شهر در سال 1554 و در پی کشف یکی از غنی‌ترین معادن نقره در آن ناحیه تاسیس شد. طی قرن شانزدهم توسعه و ترقی معدن شهر را نیز ناگزیر به سوی معماری زیبای مستعمراتی و باشکوهی سوق داد. خیابان‌های زیبا و کوچه پس کوچه‌های رنگارنگ این شهر که رو به همه طرف گسترده شده‌اند در کنار شبکه تونل‌های زیرزمینی که نقشی موثر در کنترل ترافیک بازی می‌کنند باعث شده تا این شهر به مکانی امن و دل انگیز برای عابرین پیاده تبدیل شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات