افزونه Fruumo، برای مدیریت آسان و حرفه‌ای دانلودها در گوگل کروم

جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۸
مطالعه 3 دقیقه
افزونه مدیریت دانلود Frummo دانلود فایل‌ها در مرورگر کروم را ساده می‌کند.
تبلیغات

این روزها مرورگر اختصاصی گوگل، یعنی کروم رضایت نظر کاربران را به جلب کرده است. اما تعدادی از کاربران این مرورگر، از نحوه مدیریت دانلود آن راضی نیستند. در این مقاله با مدیریت دانلود frummo که از امکانات بسیاری بهره‌مند است، آشنا می‌شویم. برای دانلود و آموزش نصب آن بر روی مرورگر کروم با ما همراه باشید.

به‌روزرسانی: افزونه Frummo به کار خود خاتمه داده است و طی سال‌های اخیر مرورگر کروم نیز مدیریت بسیار خوبی روی دانلود فایل‌ها ارائه کرده است.

هیچ شکی در موفقیت‌ها و تلاشی که باعث شده مرورگر گوگل به جایگاهی که امروز از آن می‌بینیم برسد و به عنوان یکی از پراستفاده‌ترین مرورگرهای حال حاضر لقب بگیرد، وجود ندارد. با این وجود، در بعضی قسمت‌ها، امکانات و قابلیت‌های مرورگر برای کاربران کافی و راضی‌کننده نیست. اما همیشه یک راه حل مجزا همچون یک افزونه برای پوشش ایرادات مرورگر وجود دارد. بخش دانلود نیز از همین بخش‌هاست. در صورتی که شما از مدیریت دانلود پیش‌فرض گوگل کروم راضی نیستید به راحتی می‌توانید مدیریت دانلود دیگری را بر روی آن نصب کنید.اگرچه اکثر برنامه های مدیریت دانلود  از طریق یک افزونه برای مرورگر‌های معروف همچون کروم، فایرفاکس، اینترنت اکسپلورریا نرم افزار در دسکتاپ شما در دسترس هستند، اما Fruumo Download Manager به عنوان یک افزونه تنها، مدیریت و کنترل دانلودهایتان بدون نیاز به هیچ گونه برنامه جانبی دیگری را در اختیار شما قرار می‌دهد. از دیگر افزونه‌های کاربردی گروه Fruumo، می‌توان به Tab manager و Fruumo notifier اشاره کرد که هر دو این افزونه‌ها همانند دانلود منیجر این گروه،  قابل توجه و کاربردی است.

رابط کاربری:‌

رابط کاربری Fruumo از لحاظ ظاهری نیز بهتر از قسمت دانلود پیش فرض کروم است. می‌توانید به سادگی آنرا از طریق فروشگاه برنامه گوگل دانلود و سپس نصب و راه‌اندازی کنید. با پایان نصب، آیکون این افزونه در مرورگر اضافه می‌شود و به راحتی می‌توانید به دانلودهایتان دسترسی پیدا کنید. برای استفاده از این افزونه نیز، بر‌روی آیکون آن کلیک کنید تا به تنظیمات افزونه بروید. در اینجا برخی از ویژگی‌های کلیدی دانلود منیجر Fruumo را با هم مرور می‌کنیم:

  •  Pause، ادامه، توقف و حذف دانلودها
  • تنظیم کردن فیلتر‌های دانلود از طریق «Create Filter» در قسمت تنظیمات صفحه که به صورت خودکار تمامی دانلود‌های جدید را در فولدرهای مجزا طبقه بندی می‌کند.
  • اطلاع‌دهنده برای دسکتاپ که با کمک آن متوجه می‌شوید چه زمانی دانلود شما به اتمام رسیده و یا کروم از کار افتاده است.
  • گزینه دانلود چندگانه که به شما اجازه دانلود بیش از یک فایل بدون نیاز به کلیک کردن بر روی تک تک آنها را می‌دهد.
  • نوار جستجو که به شما برای پیدا کردن فایلی مشخص از میان لیست فایل‌های دانلود شده کمک می‌کند.
  • پیش‌نماشی از دانلود شما در صفحه دانلودها

رابط کاربری Fruumo شامل یک نوار کناری در سمت چپ آن است که به شما اجازه حرکت بین دانلودها، دانلودچندگانه و قسمت تنظیمات را می‌دهد. وقتی صحبت از کارایی‌ دانلود چندگانه می‌شود، بد نیست  در مورد نحوه طبقه‌بندی آن نیز صحبت کنیم. شما می‌توانید لیست دانلود‌ها را به ترتیب نوع آن طبقه‌بندی کنید. برای مثال، وقتی یک صفحه را که شامل عکس‌هایی با فرمت PNG و JPG دانلود می‌کنید ولی فقط می‌خواهید عکسهایی را که فرمت JPEG دارند را ببینید کافی‌است گزینه JPG را بزنید تا باقی عکس‌ها از لیست خارج شوند. در نهایت می‌توان گفت که مدیریت دانلود Fruumo برای مدیریت دانلود‌هایتان در کروم گزینه‌ای کار‌آمد است که شما را از استفاده از دانلود منیجر‌های دیگر بی‌نیاز می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات