تماشا کنید: ایده‌ی جالب بریتیش‌ایرویز در بیلبورد‌های تبلیغاتی

سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
بریتیش‌ایرویز یک سری جدید از بیلبوردهای تبلیغاتی پویا را در سطح شهر قرار داده است که در آن یک کودک خردسال به هواپیماهای در حال پرواز واکنش نشان داده و حتی مشخصات پروازی هواپیمای مورد نظر نیز روی بیلبورد نمایش داده می شود. ایده‌ی به‌کار گرفته شده در این تبلیغات از فناوری‌ دوربین‌های مداربسته استفاده می‌کند.
تبلیغات

حتما برای یکبار در عمر خود به هواپیمایی که در آسمان در حال پرواز است نگاه کرده‌اید و از خود پرسیده‌اید که این هواپیما به کدام سمت‌وسو پرواز می‌کند؟

بریتیش‌ایرویز با درک این موضوع و کنجکاوی اکثریت ما، اقدام جالبی را انجام داده و تبلیغات ذکر شده را با قابلیت نشان دادن اطلاعات پروازی هواپیمایی که در آسمان قرار دارد، توجهات را به خود جلب کرده است.

زمانی که هواپیما در آسمان پدیدار می شود، تصویر کودک موجود در بیلبورد، با انگشت خود به هواپیما اشاره می‌کند و در این لحظه اطلاعات ذکر شده نمایش داده می شود.

آیا بریتیش‌ایرویز از فناوری خاصی برای این بیلبوردها استفاده کرده است؟ با تعبیه یک سیستم مانیتورینگ که آسمان منطقه‌ی مورد نظر را پوشش می‌دهد، در صورت عبور یک هواپیما که متعلق به بریتیش‌ایرویز باشد، بیلبورد با نمایش صحنه‌ی برخاستن کودک و اشاره‌ی وی به هواپیما، اطلاعات پروازی را نمایش می‌دهد.

استفاده از این ایده برای نشان دادن پروازهای موجود در آسمان بسیار جذاب و جالب توجه است، اما می‌توان تنها ضعف آن را نشان دادن پرواز‌هایی عنوان کرد که در فرودگاه لندن فرود می‌‌آیند.

شاید اگر در ماه‌های آبان و آذر در لندن حضور داشته باشید، اطلاع از پروازهای خروجی دلچسب‌تر و جذاب‌تر از پرواز‌هایی باشند که در فرودگاه هیثرو لندن به‌زمین می‌نشینند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات