مک پروی قرمز رنگ با قیمت 977 هزار دلار و یک جفت EarPods طلایی رنگ اپل با قیمت 461 هزار دلار در یک حراجی فروخته شدند

یک‌شنبه ۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
یک نسخه اختصاصی قرمز رنگ از مک پروی جدید اپل که برای اهداف عام المنفعه ساخته شده بود توانست در یک حراجی رکورد فروش 977 هزار دلاری را به دست بیاورد. این در حالی است که پیش بینی می‌شد که این دستگاه، نهایتا با قیمتی در حدود 40 تا 60 هزار دلار به فروش برسد.
تبلیغات

کمپانی اپل همزمان با عرضه محصولات جدید خود، هزینه دریافتی از برخی از آن‌ها را صرف امور خیریه و کمک به انجمن‌های گوناگون در سراسر جهان می‌نماید. این قبیل محصولات که اغلبا ممهور به یک علامت قرمز رنگ هستند، هیچ فرقی با دیگر محصولات ندارند و تنها تفاوت آن‌ها با محصولات عادی در این موضوع نهفته است که اپل، درآمد دریافتی از این اجناس را صرف امور خیریه می‌نماید.

اما در تازه‌ترین اقدام این کمپانی در این راستا، یک مک پروی جدید که به رنگ قرمز و تحت نام Lot 27 طراحی و ساخته شده، و طبق اعلام قبلی اپل، تمام هزینه دریافتی از بابت این محصول به انجمن‌های خیریه جهانی ایدز، سل و مالاریا اهداء خواهد شد، توانست چیزی در حدود یک میلیون دلار پول روانه حساب‌های بانکی این انجمن‌ها کند.

بر همین اساس، این مک پروی قرمز رنگ لقب گران‌قیمت ترین کامپیوتر رومیزی جهان را به خود اختصاص داده است.

علاوه بر این مک پرو که توسط تیم طراحی اپل که مستقیما تحت نظارت «جانی آیو»، طراح مشهور این کمپانی، کار می‌کنند، در این حراجی کالاهایی دیگری که توسط آیو و «مارک نیوسون» نیز توانستند فروش بسیار خوبی را تجره نمایند. برخی از این محصولات عبارت‌اند از: یک جفت گوشی EarPod طلایی اپل که به قیمت 461 هزار دلار به فروش رفت؛ یک دوربین فاصله یاب Leica که با مبلغ 1,805,000 دلار فروخته شد و در نهایت نیز یک میز قرمز رنگ که با قیمت 1,685,000 دلار به فروش رفت.

مک پروی مشکی از آذر ماه امسال در دسترس علاقه‌مندان:

مک پروی جدید و استوانه‌ای شکل اپل تا کنون روانه بازار نشده، اما کمپانی اپل اعلام کرده که این محصول از اوایل ماه آینده میلادی رسما روانه بازار شده و در دسترس دوست‌داران خواهد بود.

نسخه مشکی رنگ و استاندارد این محصول با قیمت پایه 2,999 دلار و نسخه حرفه‌ای آن نیز با قیمت پایه 3,999 دلار عرضه خواهند شد.

این کامپیوتر شخصی خارق العاده مجهز به پردازنده Xeon E5 اینتل با 12 هسته پردازشی، دو کارت گرافیک قدرتمند FirePro ساخت AMD می‌باشد که در یک استوانه به قطر 16.7 سانتی‌متر قرار گرفته‌اند. طراحی این محصول قطعا یکی از خلاقانه ترین طراحی‌هایی است که تا کنون صورت پذیرفته است. قسمت میانی این استوانه خالی است و به منظور خروج هوای گرم حاصل از فعالیت پردازنده و کارت گرافیک طراحی شده. هوای گرم نیز از قسمت بالایی این محفظه خارج می‌شود.

نظر شما در مورد اقدام خیر خواهانه اپل و مک پروی جدیدش چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات