ساخت خودروی فرمول یک با استفاده از دیسک سخت‌های وسترن دیجیتال

یک‌شنبه ۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
شاید در نگاه اول این خودرو همچون یک خودروی واقعی فرمول 1 به‌نظر برسد، اما با نگاهی نزدیک به این خودرو می‌توان وجه تمایز آن را با سایر خودروهای نمونه متوجه شد. اشخاصی که بیشتر از سایرین با تجهیزات داخلی رایانه‌های شخصی کار کرده باشند، به‌راحتی می‌توانند اجزای تشکیل دهنده‌ی این خودرو را حدس بزنند. در حقیقت این خودرو با استفاده از قطعات چندین هارد‌دیسک ساخته شده است.
تبلیغات

راب‌رایان از وسترن‌دیجیتال، با استفاده از قطعات هارد‌دیسکی که توسط وسترن‌دیجیتال تولید شده است، این خودروی چشم‌نواز را ساخته است. تنها قسمت‌هایی که از قطعات هارد‌دیسک مورد استفاده قرار نگرفته‌اند، تایر‌های این خودرو است که از جنس رزین تهیه شده‌اند. در چرخ‌های جلوی خودرو از موتور‌های هاردیسکی با سرعت 10,000 دور در دقیقه و در چرخ‌های عقب از موتور دیسک سخت‌هایی با سرعت گردش 4500 دور در دقیقه استفاده شده است. با تغییراتی که روی این موتورها انجام شده است، این موتورهای الکتریکی قادر به حرکت نیز هستند. متاسفانه به‌دلیل ضعف اتصالات در این خودرو امکان دستیابی به سرعت کامل در این خودرو ممکن نیست. در بال جلوی خودرو از قطعاتی استفاده شده است که در هارد‌دیسک‌های سری قرمز وسترن موجود هستند، بال عقب نیز با استفاده از قطعات هارد‌های Velocirsptor و Scorpio ساخته شده‌اند.

F1WS1

از موتور دیسک به‌عنوان تمثیلی از سر راننده استفاده شده است و LED مورد استفاده نیز از هارد‌های اکسترنال WD به عاریه گرفته شده است. جالب‌ترین نکته در مورد این خودرو، استفاده از دیسک سهخت‌های Scorpio، مختص لپ‌تاپ‌ها است که به‌عنوان تمثیلی از موتور 12 سیلندر V شکل ودروهای فرمول یک در این نمونه تعبیه شده است. همچنین دقت و ظرافت به‌کار برده شده توسط سازنده‌ی این خودرو بسیار ستودنی است چراکه به ریزترین جزئیات نیز با دقت در نظر گرفته شده‌اند.

F1WS2
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات