مدیرعامل یاهو اعلام کرد: یاهو 400 میلیون کاربر موبایل در هر ماه دارد

چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
زمانی که مریسا میر بر صندلی مدیرعاملی در یاهو تکیه زد، اهمیت ابزار‌های موبایل را به‌خوبی درک کرده بود و این ابزار‌ها را یکی از نیاز‌های خود برای موفقیت در یاهو در نظر داشت. وی در اولین سخنان خود برای هیات‌مدیره‌ی یاهو، اهمیت سرمایه‌گذاری روی ابزار‌های موبایل را بسیار پراهمیت توصیف کرد و خواستار حمایت آن‌ها از برنامه‌های خود در این راستا شد.
تبلیغات

پس از سپری شدن چهار روز از اعلام برنامه‌های وی در این مورد، اتفاق جالبی روی داد که شگفتی مریسا را برانگیخت. زمانی که مریسا میر در کافه‌ی تریای یاهو حضور داشت، یکی از کارکنان با نام تونی نزد وی آمده و خود را به‌عنوان یکی از مهندسان موبایل در یاهو معرفی کرد. میر با استقبال از وی، تعداد افراد و متخصصان شاغل در این بخش را پرسید که پاسخ تونی، تعجب میر را برانگیخت. وی تعداد افراد حاضر در تیم موبایل یاهو را 30 نفر عنوان کرد که از نظر میر بسیار شگفت‌انگیز می‌نمود. چراکه از نظر وی این تیم شامل 60 نفر نیروی متخصص بود.

در آن سال یاهو در حدود 15000 کارمند را در استخدام خود داشت و هم‌اکنون نیز پس از تعدیل نیروی انجام شده توسط میر، حدود 12500 کارمند در حال کار در این کمپانی هستند.

وی با مراجعه به بخش مهندسی، تعداد متخصصان شاغل در بخش موبایل را جویا شد که با دریافت پاسخ 100 مواجه شد. وی این سوال را مطرح کرد که آیا به‌واقع 100 نفر در حال کار است یا شخص مورد نظر تعداد کارمندان را که 60 نفر است به‌طور تقریبی 100 نفر عنوان می‌کند، که با جواب 60 مواجه شد. میر با شنیدن این عدد به‌این نتیجه رسید که باید تغییراتی را در این حوزه از شرکت تحت مدیریت خویش ایجاد کند.

وی سریعا آدام‌کاهان را را به عنوان رئیس بخش مهندسی موبایل به‌کار گمارد و افراد دیگری را در سمت‌های مختلف به جایگاه‌های شغلی مورد نظر منصوب کرد. امروز در حدود 400 نفر در این بخش مشغول به‌کار هستند. در حال حاضر ماهیانه 400 میلیون کاربر از طریق ابزار‌های قابل حمل به سرویس‌های یاهو دسترسی پیدا می‌کنند.

رقم اعلام شده در طی چند هفته ی اخیر رشد خوبی را شاهد بوده است چراکه بر اساس سخنان بانوی اول یاهو در کنفرانس TechCruch که چند هفته‌ی پیش برگزار شده بود، یاهو 350 میلیون کاربر موبایل دارد. براساس آمارهای منتشر شده، یاهو 82 درصد از کاربران موبایل در ایالات متحده را جذب خود کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات