نوستالوژی با طعم گوگل: با گوگل دهه هشتاد آشنا شوید

شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
آیا شما هم مثل ما گاهی دوست دارید یادی از گذشته کنید. یاد روزهایی که اینترنت دایال آپ تنها راه ارتباطی دنیای وب محسوب می‌شد، از وب‌سایت‌های سنگین گرافیکی خبری نبود و گوگل هم این غول امروزی نبود. یک موتور جستجوی کوچک با صفحه‌ای ساده  و مشکی رنگ که به سختی حروف انگلیسی، لوگوی گوگل را در آن جای داده‌اند. این همان تصوری است که اگر قصد رویا پردازی در مورد گوگل دهه هشتاد را داشته باشیم، به آن متوسل خواهیم شد. رویا پردازی که توسط گروهی خلاق به شکل یک وب‌سایت واقعی در آمد. پس با ما برای نوستالوژی از جنس گوگلی همراه شوید.
تبلیغات

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر گوگل در دهه هشتاد با همین امکانات امروزی قرار بود ارائه شود، به چه صورت دیده می‌شد؟ می‌خواهیم پاسخ شما را با مروری بر خاطرات قدیمی‌های تکنولوژی زنده کنیم. می‌خواهیم به گذشته سری بزنیم و گوگلی که امروز میلیون‌ها سال جلوتر از گوگل آن روزهاست را در لباس وب‌سایت‌های دهه هشتادی‌ به شما نشان دهیم. البته این را خاطر نشان کنیم که این یک صفحه رسمی از گوگل نیست، بلکه نتیجه تلاش خلاقانه وب‌سایت masswerk برای پورت کردن جستجوگر امروزی در غالب یک سایت با تکنولوژی BBSای است. بیشتر از این شما را چشم انتظار دیدن گوگل گذشته‌ها نمی‌گذاریم. به گوگل دهه هشتاد خوش آمدید.

برای استفاده از امکانات و جستجو در گوگل خیالی دهه هشتادی نیز، کافی است از دکمه‌های کیبورد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم استفاده کنید، چرا که در گوگل دهه هشتاد، دستگاهی به نام ماوس کاربرد ندارد! به علاوه نکته جالب در رابطه با این صفحه، گنجاندن امکانات امروزی گوگل همچون سرویس اخبار و تاریخ و حتی سرویس جستجوی عکس است که تجربه لذت بخش و جالبی برای شما به ارمغان می‌آورد . 

برای استفاده از سرویس جستجوی عادی، کلید S را فشار دهید تا کادر قرمز رنگ برای جستجوی کلمه مورد نظر شما پدیدار شود. سپس متن مورد نظر را در این کادر وارد نموده و در انتها کلید Enter را فشار دهید. برای استفاده از سرویس i'm Feeling Lucky نیز کلیدV بر روی کیبورد فشار دهید تا دوباره کادر جستجو پدیدار شود. پس از نمایش نتایج جستجو در صفحه مشکلی رنگ، برای باز کردن هر یک از آن‌ها عددی که به آن اختصاص داده شده است را در کیبورد فشار دهید. مثلا برای رفتن به اولین نتیجه کلید 1 و به پنجمین نتیجه کلید 5 را فشار دهید. برای رفتن به صفحات بعدی نیز از کلید A و برای لغو جستجو و بازگشتن به صفحه اصلی از کلید Esc برروی کیبورد استفاده نمایید. برای خواندن اخباری که در غالب گوگل دهه هشتاد بر روی صفحه مشکی جستجو قرار داده شده است نیز، تنها کافی است عدد خبر را وارد نمایید تا به صفحه خبر منتقل شوید.

امیدواریم قدیمی‌ها از لذت جستجوی دوباره با گوگل خیالی سال‌های دور بهره‌مند شده باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات