سرمایه گذاری چندمیلیارد دلاری اپل در بخش تکنولوژی، این بار غول آمریکایی چه بازاری را مورد هدف قرار داده است؟

پنج‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
قدرت اپل بر هیچ کس پوشیده نیست. قدرتی که می‌تواند با یک تصمیم، میلیاردها دلار پول را برای رسیدن به اهداف دلخواهش خرج کند. حالا بعد از سرمایه گذاری چندین میلیارد دلاری اپل برای ساخت مقر تازه‌اش، این بار کوهی از سرمایه‌ قرار است در خدمت محصولات این غول آمریکایی قرار بگیرد. قسمتی که تا این حد اپل بر روی آن سرمایه گذاری می‌کند، هنوز مشخص نیست، ولی در صورت صحت شایعات فعلی، هر چه که هست از جهش عظیم میراث استیو جابر برای تولیداتی بهتر خبر می‌دهد. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری از این سرمایه گذاری هنگفت در اختیار شما قرار دهیم.
تبلیغات

خبرگزاری بلومبرگ ادعا می‌کند که اپل به دنبال سرمایه گذاری هنگفتی در شاخه‌های مرتبط با تکنولوژی محصولاتش است. بر اساس شایعه بلومبرگ، اپل در پس پرده تولیدات مهم و بی‌شمار آیفون، آیپد و دیگر گجت‌هایش به دنبال سرمایه‌گذاری در بخش‌های مرتبط با این محصولات، همچون پلاستیک به کار رفته در آیفون 5c، دستگاه‌های لیزری و ماشین‌تراش برای بخشیدن شمایلی زیباتر و بهتر به بدنه آلومینیومی MacBook و همچنین آزمایش ابزارهای تازه برای تقویت لنز دوربین‌های آیپد و آیفون می‌باشد.

این اولین باری نیست که شایعاتی از سرمایه‌گذاری‌های هنگفت اپل به گوش می‌رسد. سال گذشته نیز در خبر مشابهی، اپل سرمایه‌ای 7.5 میلیارد دلاری برای ساخت مقر جدید خود که تا سال 2016 به بهره‌برداری می‌رسد، اختصاص داد.

همچنین دقت و سختگیری اپل در موضوعاتی که در آن سرمایه گذاری می‌کند و تلاش این شرکت برای دستیابی به تکنولوژی قابل قبول، موضوعی‌ است که پیش از این بارها دیده شده است. از جمله سخت‌گیری‌ها و تلاش‌های این شرکت در راستای بهبود تکنولوژی‌های خود می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مکعب چرخان (spinning-cube machine) برای آزمایش حساسیت ژیروسکوپ آیفون 4 در بازی‌ها
  • استفاده از تکنیک‌های جدید لایه بندی صفحه نمایش در تولید iMac در سال 2012
  • استفاده از متدهای جدید برای قرار دادن پوشش ضد بازتاب در MacBook

حتی در بعضی از این موارد، اپل دستگاه‌های مخصوصی را در اختیار تولیدکنندگان قطعات قرار داده تا به کمک آن بتواند به تولید انبوه محصولات دلخواهش دست پیدا نماید.

آیا این کوه سرمایه می‌تواند در راستای ایجاد و آزمایش تکنولوژی‌های مورد نظر این شرکت در تولید ساعت‌های معرفی نشده iWatch باشد. نظر شما چیست؟ چه موضوعی توانسته اپل را به خرج چنین هزینه‌ای اغوا کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات