حذف سرویس جستجوی بینگ و ادامه‌ی فعالیت XBOX، سیاست استفان الوپ در صورت تصدی سمت مدیر عاملی مایکروسافت

شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
از اولین روزهای اعلام کناره‌گیری استیو بالمر از مایکروسافت، گمانه‌زنی‌ها در مورد جانشین وی شروع شد. استفان‌الوپ به‌عنوان یکی از نزدیک‌ترین گزینه‌ها به صندلی ریاست مایکروسافت مطرح شده؛ از‌این رو این روز‌ها شاهد انتشار اخباری در مورد برنامه‌های کاندیدا‌های باقی مانده در صورت رسیدن به سمت مدیرعاملی هستیم. استفان‌الوپ نیز نگرش خود را در این مورد بیان کرده است. در ادامه با ما همراه باشید تا جزئیات برنامه‌های الوپ را بررسی کنیم.
تبلیغات

استفان‌الوپ، احتمالا در صورتی که به‌عنوان مدیرعامل مایکروسافت برگزیده شود، موتور جستجوی بینگ را واگذار خواهد کرد. جدا کردن بخش توسعه‌ی Xbox از بدنه‌ی کمپانی مایکروسافت از دیگر اقدامات احتمالی وی خواهد بود.

الوپ یکی از دو گزینه‌ی خارج از شرکت برای تصدی پست مدیر عاملی یکی از بزرگترین کمپانی‌های نرم‌افزار جهان است. به گزارش بلومبرگ، مدیرعامل پیشین نوکیا در حال تنظیم برنامه‌های خود برای حذف بخش های ضرر دهنده و کم بازده مایکروسافت است.

برخی از کارشناسان و حتی پل‌آلن یکی از بنیانگذاران مایکروسافت نیز بر این حقیقت صحه گذاشته‌اند که سرویس جستجوی بینگ در برابر موتور جستجوی گوگل عملکرد خوبی ندارد، بنابراین از نظر این افراد، مایکروسافت باید با واگذاری سرویس جستجوی خود، روی حوزه‌هایی از قبیل سرویس‌های ابری و نرم‌افزار‌های تجاری که تخصص کافی در آن‌ها دارد، تمرکز نماید. اما در مقابل، کنسول بازی ایکس باکس و متعلقات آن همچنان به‌عنوان یکی از بازوهای مایکروسافت باقی خواهند ماند، هرچند این کنسول بازی نیز موجب از دست رفتن چندین میلیون دلار برای مایکروسافت شده و طی یک سال اخیر تصمیمات اشتباه بسیاری برای آینده آن گرفته شده است، اما پتانسیل کافی برای درآمدزایی را دارا است.

مایکروسافت در حال ساخت اکوسیستمی است که در آن سخت‌افزار نقش مهمی را بازی خواهد کرد. ردموندی‌ها تا به حال چندین نسخه‌ از ابزار‌های قابل حمل خود را به بازار عرضه کرده‌اند که از سیستم‌عامل ویندوز RT و ویندوز 8 بهره می‌برند. مایکروسافت امیدوار است با تصاحب نوکیا و استفاده از دانش فنی این شرکت بتواند به سومین ضلع بازار ابزار‌های قابل حمل تبدیل شود و فاصله خود را با اندروید و iOS کم کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات