پیشی گرفتن ویندوزفون از iOS در ایتالیا؛ آیا این اتفاق در آلمان نیز رخ خواهد داد؟

چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
ویندوز فون به آرامی در حال نزدیک شدن به سایر پلتفرم‌های موجود در بازار است، بطوریکه گوشی‌های ویندوز فونی توانسته‌اند به برتری اپل در بازار تلفن‌های هوشمند در کشور ایتالیا پایان دهند. این خبر واکنش بسیاری از طرفداران اپل را برانگیخته است و این افراد عامل این تغییرات را قیمت پایین ابزار‌های ویندوز فونی عنوان کرده‌اند.
تبلیغات

این خبر حکایت از افزایش سهم ویندوز فون در بازار اروپا دارد. همچنین نگاه به آمار‌های فروش تلفن‌های هوشمند در یکی از قوی‌ترین اقتصادهای اروپا، حکایت از روند رو به رشد فروش محصولات ویندوز فونی در بازار آلمان دارد، بطوریکه احتمالا در این بازار نیز کفه‌ی ترازو به سمت ویندوزفون سنگین‌تر خواهد شد.

نمودار موجود، وضعیت فروش تلفن‌های هوشمند ویندوزفونی و اپلی را در بازار آلمان نمایش می‌دهد. همان‌طور که در این نمودار نیز مشخص شده است، فروش ابزار‌های اپلی در ماه آگوست یعنی مرداد ماه در کمترین میزان خود و در مهر نیز در اوج خود قرار گرفته است.

این آمار نتایج متفاوتی را برای ویندوز نشان می‌دهد، چراکه نمودار مربوط به ویندوز دارای نوسانات فصلی نبوده و بر اساس یک پیشرفت یکنواخت در حال افزایش است. می‌توان این پیشرفت را در اثر ارائه‌ی ویندوزفون 8 و جایگزینی آن با ویندوز فون 7 عنوان کرد که منجر به ایجاد یک روند ثابت در بالا رفتن سهم این پلتفرم در بازار دارد.

مطمئنا ویندوزفون نمی‌تواند در 6 ماه آینده از اپل پیشی بگیرد، اما می‌توان سه‌ماهه‌‌ی دوم و سوم سال 2014 میلادی را زمان سبقت گرفتن ویندوزفون از iOS در بازار آلمان و به احتمال زیاد در اروپای غربی خواند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات