تیم‌کوک از برابری در محیط کار می‌گوید؛ درخواست از کنگره برای تصویب قانون عدم تبعیض در اشتغال

دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
مطمئنا فاکتورهای بسیاری در تبدیل شدن یک کمپانی به یک بنگاه اقتصادی قوی دخیل هستند. علاوه بر تولید محصولات پیش‌رو و خلاقانه در زمینه‌ی فناوری‌های نوین، آنچه که شرکت‌های بزرگی همچون اپل،گوگل و مایکروسافت را به مدینه‌ی فاضله بسیاری از متخصصان تبدیل کرده، احترام متقابل و حمایت‌هایی است که این کمپانی‌ها از کارکنان خود یا به‌بیان بهتر، از اعضای خانواده‌ی خود می‌کنند. در ادامه نگاهی به مقاله منتشر شده تیم‌کوک در Wall Street Journal خواهیم کرد.
تبلیغات

در یک اقدام منحصر به‌فرد، مطلبی در وال استریت ژورنال به نقل از تیم‌کوک، مدیرعامل اپل منتشر شد. در این مطلب، تیم‌کوک از عقاید و نظریات خود در مورد نژاد، جنسیت، ملیت و برابری جنسی در حیات کاری جاری در اپل و همچنین بیرون از آن پرده برداشته است. اپل محیطی را ایجاد کرده است که در آن تمامی کارکنان احساس امنیت و آرامش می‌کنند و به‌گرمی مورد استقبال سایرین قرار می‌گیرند. وی سیاست‌های کاری اپل را چنین توصیف می‌کند:

همانطور که همه‌ی ما می‌دانیم، استقبال گرم از افراد و همچنین احترام متقابل یکی از اصول اولیه کرامت انسانی و حقوق بشر است. این عامل همچنین منجر به بالا رفتن خلاقیت در بین کارکنان می‌شود که یکی از اصول اساسی در حیطه‌ی کاری ما است. ما به این حقیقت پی‌برده‌ایم که زمانی که به احساسات و عقاید انسان‌ها ارزش قائل شویم، افراد با حصول اطمینان از امنیت کاری و همچنین احساس راحتی، با اعتماد به نفس بهترین کار خود را ارائه می‌دهند.سیاست‌های ضدتبعیض به کار گرفته شده در اپل، حتی از قوانینی که توسط دولت ایالتی برای حمایت از کارکنان اعمال می‌شود، قوی‌تر است، چراکه قوانین موجود در اپل به عقاید شخصی کارکنان احترام می‌گذارد. از این‌رو از نظر ما قوانین حمایتی کشور در بعضی موارد دچار نقصان است که باید اصلاح گردد.(تیم‌کوک)

مقاله‌ی منتشر شده از تیم‌کوک، لایحه‌ی در دست بررسی در کنگره‌ی آمریکا را تایید می‌کند. این لایحه حمایت از عقاید شخصی کارکنان را مورد حمایت قرار داده و هرگونه تبعیض اعمال شده براساس این موارد را محکوم می‌کند. تیم‌کوک با حمایت از این قانون، سناتورها را به تصویب آن تشویق کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات