اداره هوانوردی فدرال: مسافران می‌توانند در زمان فرود و بلند شدن هواپیما از لوازم الکترونیک استفاده کنند

جمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
هرچند استفاده از گجت‌ها در این شرایط از نظر عموم اقدامی مناسب در جهت حفظ سلامت نیست، اما اقدامی در راستای دستیابی به اهداف دوستداران و طرفداران استفاده از گجت‌ها در هواپیما است. شاید خواندن مجلات متنوع و سرگرم کننده خالی از لطف نباشد، اما خواندن مطالب در تبلت یا کتابخوان لذت دیگری دارد.
تبلیغات

بالاخره پس از مدت‌ها انتظار، اداره هوانوردی فدرال (FAA) تصمیم نهایی خود را مبنی بر امکان استفاده از لوازم الکترونیکی طی تمامی مراحل پرواز شامل برخاستن و فرودآمدن هواپیما، اعلام کرد.

درنتیجه از این پس مسافران قادر خواهند بود تا بدون محدودیت‌های پیشین طی تمامی مراحل پرواز از کتاب‌خوان‌ها و تبلت‌های و دیگر گجت‌های الکترونیکی خود استفاده نمایند، اما همچنان محدودیت‌هایی خاصی وجود خواهد داشت که استثنی خواهند بود. انتظار می‌رود تا پایان سال جاری میلادی، شرکت‌های هوایی این قانون را به اجرا بگذارند، البته این موضوع را نیز باید در نظر داشت که بسیاری از خطوط هواپیمایی اجازه استفاده از گجت‌ها را تنها به شرطی خواهند داد که حالت Airplane Mode یا حالتی که شبکه مخابراتی در آن‌ها فعال باشد. البته در حال حاضر برخی از ایرلاین‌ها حتی امکان استفاده از تلفن همراه یا اتصال به شبکه وای-فای داخلی را در هوایپماهای خود فراهم کرده‌اند.

شاید بد نباشد نگاهی به مقاله قدیمی زومیت با عنوان «شرح دلیل احمقانه بودن ممنوعیت «استفاده از تلفن همراه در هواپیما» [ویدئو]» بیندازید.

همیشه می‌توانید ازطریق موتور جستجوی پرواز کجارو ارزان‌ترین بلیط هواپیما به مقصد مورد نظرتان را بیابید و به آسانی آن را از فروشنده‌های معتبر خریداری کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات