ساخت یک حلقه‌ی فیلم‌برداری 360 درجه با استفاده از 130 گوشی HTC One

دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۳
مطالعه 1 دقیقه
کوالکام برای نمایش قدرت‌ پردازنده‌های اسنپدراگون، یک حلقه‌ی فیلم‌برداری را با استفاده از 130 گوشی هوشمند HTC One ساخته است.
تبلیغات

شاید این اولین بار است که شما نام تکنیک فیلم برداری حلقوی (bullet-time rig) را شنیده‌اید، اما مطمئنا نتایج و تصاویری را که با استفاده از این روش ساخته شده، پیش از این نیز مشاهده کرده‌اید. این روش در فیلم‌هایی همچون ماتریکس مورد استفاده قرار گرفت و نتایج بسیار خوبی را به جا گذاشت. در این روش، دوربین‌ها بصورت دایروی به‌دور سوژه قرار می‌گیرند و در لحظه‌ی دلخواه، تمامی دوربین‌ها در یک لحظه‌ی واحد، تصویر را ثبت می‌کنند.

مثال‌های دیگری نیز برای استفاده از این نوع فیلم‌برداری ثبت شده که نتایج بسیار خوبی را در بر داشته است. چیزی که در مورد حلقه‌ی ساخته شده توسط کوالکام جلب توجه می‌کند، استفاده از 130 گوشی HTC در آن است که زاویه‌ای در حدود 540 درجه را پوشش می‌دهد. نتیجه‌ی این نوع تصویربرداری تهیه انیمیشنی با فرمت gif است که سوژه‌ی قرار گرفته در مرکز این حلقه را از زوایای مختلفی نمایش می‌دهد.

تصاویر ثبت شده به این روش بسیار زیبا و خارق‌العاده هستند، اما می‌توان با تنظیم نوردهی (Exposure) تصویر به‌صورت دستی، تصاویر را بهتر از پیش نیز کرد، چراکه در حالت خودکار، به‌دلیل اینکه هر دوربین در زاویه‌ی متفاوتی قرار می‌گیرد، در نتیجه نیازمند تنظیمات متفاوتی برای نور صحنه‌ی مرتبط است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات