استفان الوپ از آمادگی خود برای تغییرات در مایکروسافت می‌گوید

چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۲
مطالعه 3 دقیقه
دیروز تمام توجهات زمانی که استفان‌الوپ اولین تبلت ویندوزی نوکیا را معرفی می‌کرد، متوجه وی بود. وی شاهد ترکیب شرکت تحت مدیریت خویش با مایکروسافت و همچنین شایعات مربوط به انتخاب او به عنوان جانشین بالمر بوده است. مصاحبه‌ی انجام شده با استفان الوپ در بردارنده‌ی نکات جالبی است که در ادامه مطلب به آن‌ها خواهیم پرداخت.
تبلیغات

در مصاحبه‌ای که انگجت با وی ترتیب داده، الوپ اشاره‌ای مستقیمی به تصاحب سمت مدیریت و تکیه زدن بر جایگاه استیو بالمر نکرد، اما آمادگی خود را برای قبول چالشی بزرگ همچون ترکیب دو غول کهنه‌کار فناوری اعلام کرد:

من آمادگی کامل برای اعمال تغییرات و همچنین ایفای نقش به‌عنوان بخشی از تغییرات را دارم، حال آنکه جایگاه خاصی مدنظر من نیست.

هرچند فعلا نوکیا در حال ارائه محصولات خود بصورت مستقل از مایکروسافت است، اما نمی‌توان مصادف شدن معرفی تبلت ویندوزی این شرکت، لومیا 2520 را با عرضه‌ی تبلت‌های سرفیس مایکروسافت به بازار، اتفاقی توصیف کرد. لازم به‌ذکر است که الوپ استفاده از اکوسیستم ویندوز در ابزار‌های دیجیتال را به‌دلیل بالا رفتن تنوع محصولات ویندوزی به نفع مایکروسافت دانست. در مورد تبلت نوکیا، الوپ بر این باور است که این تبلت نیز جزو محصولات مایکروسافت به‌شمار می‌رود و در واقع مکمل محصولات این شرکت است. همچنین وی اضافه کرد که نوکیا نگرش متفاوتی به بازار دارد و سیاست این شرکت تولید ابزارهای قابل حملی است که علاوه بر ظاهر زیبا، قابلیت اتصال به شبکه‌های LTE را داشته باشد، تبلت لومیا 2520 متجلی همین موارد است. شاید از این‌رو است که نوکیا از نسخه‌ی بهینه‌تر سیستم‌عامل مایکروسافت یعنی ویندوز RT به‌جای ویندوز 8 استفاده می‌کند، چراکه ویژگی‌های ارتباطی بیشتر از سایر ویژگی‌ها مدنظر نوکیا است. الوپ همچنین با اشاره به پیشرفت‌های حاصل شده در نسخه‌ی 8.1 ویندوز RT، این دیدگاه را تایید می‌کند.

ازنظرخود من استفاده از نسخه ی اول ویندوز RT به‌تنهایی منطقی نیست، ولی ترکیب آن با لومیا 2520 که قابلیت تامین انرژی تا 15 ساعت را دارد، استفاده از ان را جذاب‌تر می‌کند.

هرچند مایکروسافت نوکیا را از آن خود کرده است، اما به‌نظر می‌رسد سری گوشی‌های آشا نیز آینده‌ی درخشانی دارد. الوپ نقطه‌نظر مایکروسافت را نسبت به گوشی‌های آشا چنین تشریح می‌کند که ردموندی‌ها این گوشی‌ها را فرصت مناسبی برای ایجاد کمپینی با شعار «یک میلیارد نفر» می‌دانند، چراکه به اعتقاد این کمپانی بزرگ، افرادی درکشورهایی نظیر مکزیک، هند، پاکستان و اندونزی وجود دارند که شانسی برای خرید گوشی‌های هوشمند و تبلت‌‌های مایکروسافت و نوکیا نداشته و در نتیجه استفاده از سرویس‌های مایکروسافت همچون SkyDrive، Bing و Skype نیز برای آن‌ها ممکن نیست. همچنین ابزار‌های ارزان قیمت قابلیت بالایی برای افزایش حجم کاربران سرویس‌های اجتماعی همچون فیس‌بوک و WhatsApp دارند، چنانکه مدیرعامل WhatsApp طی سخنانی تعداد کاربران جدیدی را که از طریق ابزار‌های نوکیا به این شبکه‌ها متصل شده‌اند، در حدود 250,000 کاربر برآورد کرد.

ElopWhileLumia2520

در این راستا، الوپ نیز درسخنانی ارائه‌ی اپلیکیشن اینستاگرام را برای ویندوز فون اعلام کرد. وی همچنین با اشاره به اینکه نوکیا سعی دارد تا این فضای خالی را در بازار پوشش دهد، وجود اپلیکیشن‌های فراوان برای یک اکوسیستم راعامل قدرت و محبوبیت آن ندانست. در مقابل وی مجموعه‌ای از فاکتورها را که شامل طراحی جدید نوکیا، بهره‌گیری از سخت‌افزار قوی در دوربین و همچنین سرویس‌های مکان‌یابی را دلیل برتری نوکیا برشمرد.

از نظر الوپ، قدم بعدی ایجاد تحول در نحوه‌ی استفاده‌ی کاربران از ابزارها خواهند بود. او گفت: گام‌های بزرگ در دنیای فناوری تاثیر بزرگی در تجربه کاربر و نحوه ارتباط او با ابزار دارند. الوپ در ادامه به تاثیر شرکت زیراکس در رابط کاربری گرافیکی ویندوز و همچنین آیفون در رابط لمسی تلفن‌های هوشمند، اشاره کرد. او گفت: «در یک زمان مشخص، بعضی از محصولات روش جدیدی را برای تعامل کاربر با ابزار شکل دادند تا  تجربه کاملا متفاوت و جدیدی را ایجاد کنند. ما نیز در حال کار بر روی انواع مختلفی از روش‌های جدید برای ایجاد تحول در تعامل کاربر با ابزارهای ساخت خود هستیم.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات